Egy megvalósult álom, egy motor-manufaktúra, mely a svájci óraipart megfigyelve a mérnöki teljesítmény, a száguldás és a tradicionális iparművészet összegzéséből jött létre. A Midual manufaktúra csapata szenvedélyből kezdett neki a motorok építéséhez, határnak pedig a csillagos eget jelölték ki.
Egy kis francia városkában született, a motorok iránti szenvedélyét nagyapjától örökölte Olivier Midy, aki 26 korában már egyedi tervezésű és formavilágú motorblokkokat rajzolgatott szabad idejében. Francois nevű jó barátjával Olivier 1999-ben lépett nagy nyilvánosság elé, ahol a Midual 900 – ahogy akkor nevezték - nagy sikert aratott, ahogy mondani szokás :” a kritikusok és a közönség is imádta”. Ennek ellenére mégsem volt meg a kellő forrás a konstrukció sorozatgyártására, így a projekt félbeszakadt. Sok évnek kellett eltelni, míg megannyi fáradtság és közdelem árán, a kis francia városka szülöttének álma valósággá vált. Ez a Midual Type 1.
A kis csapat azt csinálja, amit szeret: mérnökként tervez, minden félén ötletel, megalkot valamit, ami nagy sebességgel száguld. Mindezt pedig megfejeli a mesterien varrott bőr megmunkálásával, a motorokon alig látott fából készült műszerfallal, és a svájci órákat idéző, látványos megoldásokkal. A Type 1 névre keresztelt első modelljük is már híven tükrözi, hogy nem hajlandóak megalkudni a tökéletességre törekvésben. Az Európában 2016-tól elérhető motor a modern trendeket ötvözi, a kétkerekűek történelme során felhalmozódott szaktudással.
(A bőrborítás színe is egyedileg választható).
(A motor műszerfala többféle színű fa-, és alumínium borítást kaphat, a klasszikus brit autók stílusát idézve).
A svájci óraipar már említett megfigyelése jól látható a részletek kidolgozásában: a vésett csavarok és különféle bőrbetétek a fémelemeken, a faborítású részek és a fémplakettek mind ezt igazolják. Emellett nem titok, hogy a harmincas évek francia, és az ötvenes évek brit autócsodái egyaránt hatással voltak a Type 1 felépítésére és dizájnjára.
(A jármű váza egyetlen darab alumíniumból van kiöntve).
A streetbike és a steampunk vonalak ötvözése modern és klasszikus házassága ezen a motorkerékpáron, melynek váza egy darab alumíniumból van kiöntve. Ami még vonzóbbá teszi a konstrukciót, hogy a gép nagy része, beleértve a jármű motorját is, házon belül készült, valahol Franciaország szívében. A konstrukció egy 25 fokban megdöntött, kéthengeres boxer, a menetirányra keresztbe beépített főtengellyel.
A teljes technikai specifikáció a gyártó oldalán elérhető itt .
Ha szereted a motorokat, az átépített 3 klasszikus szépségről szóló cikket ne hagyd ki!