Az úriember 25 ismérve
2016. november 25. írta: lauren_blogger

Az úriember 25 ismérve

A trendek jönnek-mennek, a divat is változik, de az, hogy valaki úriember legyen, sosem megy ki a divatból. És itt most ne a „megcsinált”, mű-gentlemanre gondoljunk, hanem arra, akinek ez mind belülről fakad. Van, amit meg lehet és meg is kell tanulni, de ennek párosulnia kell. egy belső attitűddel.

25-thing-that-makes-a-gentleman-main.jpg

A playboy-ok, meg a felvett attitűdökkel operáló férfiak nem azok, akikről elmondható, hogy a szó klasszikus értelmében vett gentleman-ek; a Viktoriánus kort idéző, túlfinomkodó és kimért modorú urak szintén egyfajta szélsőséget képviselnek. A női egyenjogúságért folytatott harc, a masszív feminizmus korában veszélyes üzem a hölgyeket és urakat „gyengébb” meg „erősebb” nemek szerint megkülönböztetni , de ismerjük el, a hölgyek több törődést és odafigyelést érdemelnek. Nem így van?

Az úriember egy elég megfoghatatlan kifejezés önmagában, és ismerjük el, igen szubjektív fogalom, de íme, egy 25-ös lista, amiről azt gondoljuk, hogy többek közt ezek is jellemzik a gentlemant.

1. Nem szégyelli bevallani, ha téved, vagy valamit nem tud.

2. Mindig felkínálja, hogy ő fizet, és ezt őszintén meg is teszi

3. Tud táncolni… legalább egy kicsit

4. Tudja, hogy a legtöbb nő táskával, csomaggal érkezik, segít neki, de mindenképpen felajánlja a segítségét

5. Mindig ad visszajelzést, de az esküvői-, vacsora és egyéb társasági meghívást csak indokolt esetben utasítja vissza

6. Mindig tiszteli a másik felet - ismeri a különbséget a magabiztosság és az arrogancia közt.

7. Nyitott és meggyőzhető, de elveiben szilárdan hisz

25-things-that-makes-a-gentleman-1.jpg

8. Mentalitásával és viselkedésével bizonyítja, hogy a lovagiasság nem halt ki

9. Nem bánt meg egy hölgyet – ha valamit korrigálnia kell egy munkatársnővel, beosztottal, ismerőssel, azt tapintatosan teszi

10. Nem hazudik, hacsaknem füllentenie kell egy meglepetés miatt. Mert az utána úgyis kiderül…

11. Mindig tapintatos és előzékeny

12. Amit egy úriember mond, azt úgyis gondolja, és amit gondol, azt úgy is mondja.

13. Mindig hellyel kínálja a hölgyet és kinyitja előtte az ajtót. Idetartozik, hogy maga elé engedi

14. Nem ítélkezik, de a tapasztalatait és tényeket figyelembe véve mondhat véleményt, ténymegállapítást; azonban meggyőzhető.

15. Egy úriember alapvetően jó megjelenésű (de nem féltétlenül csak elegáns) – függetlenül az alkalomtól, a cégtől és az apropótól

16. Határozott kézfogása van és tartja a szemkontaktust

17. A hidegben felkínálja a kabátját, pulóverét a hölgynek

18. Tudja, hogyan kell elkészíteni legalább egy jó ételt vagy egy igazán extra reggelit 

25-things-tha-makes-a-gentleman-2.jpg

19. Az úriember mindig ápolt – és ugyanígy használ parfümöt.

20. Mindig higgadt és tud uralkodni magán – legalább az esetek többségében

21. Nem pletykál, de vállalja a véleményét, mégis igyekszik nem megsérteni a másikat

22. Képes meghallgatni a másikat, de a kedvesét mindenképpen!

23. Feltalálja magát a gyerekek társaságában, és tudja szórakoztatni őket

24. Tud nyakkendőt kötni, legalább egyféleképpen

25. Szeret olvasni, és sokat is olvas.

25-thing-that-makes-a-gentleman-3.jpg

Az úriember fogalma ugyan változott, és változóban van folyamatosan, számos tulajdonságról és belső értékről akkor sem mondhatunk le sosem. A fentieken túl számos mást is mondhatunk, egy készülő cikkünk az etikett szerepére is kitér majd.  De ne feledjük – környezetünket tiszteljük és becsüljük meg, értékeljük azokat, akikkel összehoz az élet, akkor is, ha nem fűződik érdekünk hozzá.

Ti mit gondoltok, mi az úriember igazi ismérve?

Kövess Te is minket Facebook-on, ahol naponta frissülő tartalom vár!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lauren.blog.hu/api/trackback/id/tr5111943477

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Papok pedofil-biztos felszentelése 2016.11.26. 12:03:24

Katolikus papok pedofil-biztos felszentelési eljárása a fütyiguillotine.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

padlogaz 2016.11.25. 21:00:37

"Tud nyakkendot kotni, legalabb egyfelekeppen" - ez mi a fenet jelent? A felsorolas kozel fele ilyen ertelmetlen baromsag, erdemes lett volna atgondolni vagy a tartalmat vagy a forditast.

kewcheg 2016.11.25. 21:08:36

Folytatnám a sort.
Az úriember ahol tud segít.
Az úriember 652.341 forintos zakójával betakarja a templom kapujában fekvő hajléktalan koldust.
Az úriember csak angol autót visel.
Az úriember soha semmilyen polgári pert nem indít.
Az úriember kereső tevékenységet nem folytat,pénzzel nem bánik, mert az piszkos.Nem piszkítja be a kezét. Ha tevékenységet végez, azért nem kér pénzt,mert nincs az a pénz.

Zsuzsi25 2016.11.25. 21:10:45

@padlogaz: Ha ezt nem erted, inkabb neked kellene atgondolni a dolgokat....

Nagyon jo cikk. :-)

Alick 2016.11.25. 21:13:19

"Lófaszt, én az úriember vagyok!"
:)

Jossarian 2016.11.25. 21:25:19

A 3. es a 20. nem passzol ram sajnos :( Botlabu vagyok es gyakran elszakad a cerna... Soha nem leszek gentleman, hat ez van.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2016.11.25. 21:30:16

Amúgy borzasztó ez a "wannabe", modoroskodó bauhaus typeface.

morph on deer 2016.11.25. 21:31:38

@padlogaz:
Mert nem csak egyféle nyakkendőkötési mód van, (ráadásul nem csak egyféle nyakkendő) arra utal, azaz ez azt jelenti.

Kelly és a szexi dög 2016.11.25. 21:55:42

Wazze, nézd meg a Kingsmant - vagy az Utolso kínai császárt...

Advanced Flight 2016.11.25. 22:36:33

A 3-ast és a 18-ast kivenném, de egyébként jó lista. Én már találkoztam ilyen férfival, igaz, elég régi évjárat :-)

Treff Bubi 2016.11.25. 23:50:39

A kifejezetten a nőkkel szemben elvárt udvarias gesztusokat leszámítva ezek nemtől független tulajdonságok.
Érdekes, hogy a legtöbb megjelent írás a férfiakat akarja nevelni - a nők vagy alapból tökéletesek, vagy a férfiaknak alacsonyabbak az elvárásaik.

dezsoke007 2016.11.26. 00:01:06

13. Ajtónyitás: OK, kinyitom az ajtót, de nem mindig engedem előre, pl. vonatról leszállásnál az úriember megy előre. Vagy a házból a kapun először az úr lép ki, nehogy elcsapja a hölgyet a járdán száguldó pizzafutár.

Nancsibacsi 2016.11.26. 05:51:24

"Mindig felkínálja, hogy ő fizet, és ezt őszintén meg is teszi"
Na persze. Első randin max 2000 Ft (1 kávé meg 1 ásványvíz), utána viszont ha lesz több randi, és a nő nem fizeti a fogyasztását, akkor az egy pénzsóvár k.rva, és lapátra vele. Evvan babám - úriember vagyok, nem hülye.

Zsuzsi25 2016.11.26. 08:10:20

@Nancsibacsi: :-)sok sikert. Bizonyara tartos kapcsolataid vannak...
Ferjem szokta mondani, meg a kapcsolatunk elejen:: "Lesulne a kepemrol a bor ha a no fizetne barhol"

@Advanced Flight: Nem sok van, de azert akad, kihalofelben vannak. :) Reszben a halatlan nok miatt is, de van aki csak szimplan ilyen.

Szalacsi_Dezső 2016.11.26. 08:38:46

Álmodik a nyomor. Az úrinőről is szeretnék olvasni valami ilyesmit. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))

erkölcsi hulla 2016.11.26. 09:06:25

médiafos, megélhetési blogolás.

Cold Heart 2016.11.26. 10:13:23

@Zsuzsi25
miért ne lehetnének neki? Az alap, hogy a pénzről hasonlóan gondolkodjanak. Nekem több olyan kapcsolatom is volt, ahol konkrétan nem hagytak fizetni, vagy időnként, de akkor visszahívás is volt.

CoolKoon 2016.11.26. 10:19:51

@padlogaz: Hát igen, szar dolog, hogy még azt se tudod, hogy többféleképp lehet egy nyakkendőd megkötni, igaz?

Charly Firpo 2016.11.26. 12:46:46

A legjobb példa a megcsinált mű 'genleman'-re az a csapból is folyó Schiffer Miklós. Lemajmolja a legutolsó milánói divatot és onnantól ő a nagybetűs 'úriember' Egy vicc a faszi. Az úriemberség belülről fakad, nem a kétmilliós zakóból.
Ismerek egy zöldségest a piacon, nem tudok neki előre köszönni, mindig megelőz. Mindenkihez van egy kedves szava és még folytathatnám. Ő Úriember. Ja, és mackóban jár.

Gipsz Ferenc 2016.11.26. 12:52:43

Az elore engedesrol:
Az uriember elsosorban vedi a holgyet a testevel. Ha egy atlagosnal rosszabb helyre mennek, akkor befele a ferfi megy elore, kifele meg a no, hogy a repulo szek ne a not talalja el.
Lepcson a ferfi egy lepcsofokkal mindig a no alatt van. Ergo felfele mogotte, lefele elotte. Ha a no elesik, akkor igy a ferfi el tudja kapni, vagy a testevel tudja tompitani az esest.

A no mindig a ferfi jobb oldalan van. A ferfi a bal oldalon a kardot, a kutyat es a kurvat tartja.

Az uriember "sosem izzad meg". Akkor sem engedi, hogy masok kuszkodni lassak egy feladattal, ha egyebkent majd bele szakad.

Kiprobaltam tobb nyakkendo kotesi modot, de szerintem a Windsor nez ki a legjobban, ugyhogy mindig azt kotom.

Akkor se oltozz tul a fonokeiden, ha uriember vagy, mert hamar ehes uriember leszel.

A sokat is olvas helyett inkabb azt mondanam, jaratos a szepirodalomban. Helyesen es valasztekosan kommunikal mind szoban, mind irasban.

"Mindig felkínálja, hogy ő fizet, és ezt őszintén meg is teszi" illeve "Mentalitásával és viselkedésével bizonyítja, hogy a lovagiasság nem halt ki"
Viszont van eleg esze, hogy eszrevegye, mikor akarjak szimplan lehuzni es kihasznalni a lovagiassagat.

"ha valamit korrigálnia kell egy munkatársnővel, beosztottal", "azt tapintatosan teszi".
A munkahelyen profizmus van, ami magaval hozza az egyenloseget. A ferfi, no, fekete, feher, homokos, hottentotta stb a kuszobon kivul marad. Bent csak jol elvegzett, meg rosszul elvegzett feladat van. A jol teljesito munkatarsat dicserni, a rosszul teljesitot meg kepezni vagy kolonbozo modokon motivalni kell. A tapintatossag minden helyzetben kovetendo, de a munkahelyen, ha az a munka rovasara megy, akkor el kell tole tekinteni.

funfun 2016.11.26. 13:00:21

2. Mindig felkínálja, hogy ő fizet, és ezt őszintén meg is teszi - eddig olvastam. Jó lenne eldönteni, egyenjogúság van-e, vagy sem. Mert amíg előny származik belőle, addig igen, egyenjogú, öntudatos a nő, ha meg hátrányos, mondjuk a pénztárcát kell előrángatni, akkor meg gyenge nő, akit a férfi hív meg.

Advanced Flight 2016.11.26. 13:07:23

@Treff Bubi: "Érdekes, hogy a legtöbb megjelent írás a férfiakat akarja nevelni "

Mert a nők kioktatását tartalmazó eszmefuttatásokkal már teli a padlás. Ez még akkor is így van, ha nagyvonalúan eltekintünk az elmúlt 1500 évtől.

Advanced Flight 2016.11.26. 13:09:08

Viszont eszembe jutott még egy pont: az úriember sosem rohan/siet.

gall travis 2016.11.26. 13:40:01

az úriembernek három ismérve van:az úriember nem fizet ...nem siet....és semmin se csodálkozik

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2016.11.26. 13:52:23

1001 rules for my unborn son.

Sokkal jobb, abban olyanok is vannak, hügy "Üss elsőként, és üss keményen!", nem csak ilyen nyálak.

gomborr 2016.11.26. 14:16:48

Ez az, amikor 21. századi nők 19. századi férfiakat keresnek és nem veszik észre, hogy ez mekkora következetlenség...
Fájdalom, aki úriember, az nem fogja beérni úrihölgynél kevesebbel, abból pedig, úgy tűnik, még az úriembernél is kevesebb van.

Tuschinger elvtárs vagyok 2016.11.26. 14:34:26

Nincs pénzem,és táncolni sem tudok, ergo egy büdös proli vagyok, sosem lesz belőlem úriember.

fénycsepp 2016.11.26. 14:39:11

ez nem valami angol blogból/férfimagazinból/sci-fi-ből másolt szöveg?

Altaïr 2016.11.26. 14:53:28

Vannak benne értelmes, megfogadható gondolatok, de elég nagy baromságok is.
És persze ahhoz, hogy valaki úriember tudjon lenni, kellenek partnerek is, akikkel szemben így lehet viselkedni. Ne felejtsük el: attól, hogy nő vagy, még nem vagy hölgy.

playboy-ok --> playboyok
gentleman-ek --> úriemberek, gentlemanek

"veszélyes üzem a hölgyeket és urakat "gyengébb" meg "erősebb" nemek szerint megkülönböztetni"
Miért lenne baj tények megállapítása?

"a hölgyek több törődést és odafigyelést _érdemelnek_"
Érdemelnek? Ugye viccelsz? A törődést és az odafigyelést nem dobáljuk csak úgy minden jöttment után. Ki kell érdemelni.

"2. Mindig felkínálja, hogy ő fizet"
Első randin. Utána megegyezés szerint. Barátokkal szintén megegyezés szerint, munkatalálkozókon protokoll szerint.

"9. Nem bánt meg egy hölgyet"
Egy hölgy nem ad rá okot, hogy megbántsák. Egy nő ezzel szemben adhat és sokszor ad is.

"11. Mindig tapintatos és előzékeny"
Tévedés. Első találkozáskor tapintatos és előzékeny. Utána az ott tapasztaltak alapján viselkedik.

"13. ... Idetartozik, hogy maga elé engedi"
Nem szégyen, ha nem értesz az etiketthez, de akkor inkább előbb művelődj (étterem, kocsma, lépcső, lengőajtó, stb.)

"14. Nem ítélkezik" <--> "7. elveiben szilárdan hisz"
Eldönthetnéd.

"14. ... mond_hat_ véleményt"
Jaj de édes, megengeded?

"17. A hidegben felkínálja a kabátját, pulóverét a hölgynek"
Aki nem tud normálisan felöltözni, az nem hölgy.

"20. Mindig higgadt ... az esetek többségében???"
Akkor igen vagy nem? Azt hiszem nem tudom?

"25. sokat olvas"
Ahogy már írták: műveltnek kell lenni, ami nem egyenlő az olvasottal.

lauren_blogger 2016.11.26. 15:02:41

@Jossarian: nem ezeken múlik, talán a cikkből is átjön ;-)

lauren_blogger 2016.11.26. 15:05:00

@dezsoke007: pontosan, vagy ahogy az étterembe is először a férfi lép be, stb. Ez a cikk sokkal inkább egy általános eitkettet, egyfajta életfelfogást kívánt szemléltetni, nem pedig részletezni az egyes eseteket

lauren_blogger 2016.11.26. 15:16:11

@Gipsz Ferenc: sok észrevétellel egyet értünk, bár pl. a sok olvasás már eleve feltételez egy normálisabb életvitelt, mint amikor valaki a TV előtt vagy a Net előtt veri el az idejét. Önmagában nem elég, persze, de szerintünk is ez evidens.
Tapasztataltból írom, hogy a "beosztott", stb. ha nő, akkor is megérdemel egy "finomított" bánásmódot, és itt nem a munkája értékelésének könnyített szempontjaira gondolok. Férfiként bizonyos szempontból (!) nem beszélhetek (és nem is beszélek) úgy egy nővel, mint egy férfival, tudatában lévén, hogy máshogy működnek. Véleményem szerint a legtöbb dologban máshogy illik és kell velük beszélni.
A fizetés felkínálása nem csak nőkkel szemben él, de ha egy állandó társaságban ilyen mentalitású emberek vannak, nem mindig ugyanaz fog fizetni. Véleményem szerint fontos, hogy az ember nagyvonalúsága ebben is kifejeződjön, de szigorúan akkor ha szabad akaratából kínálja fel a fizetési szándékot, nem eddig valamiféle illemtankönyv miatt...

lauren_blogger 2016.11.26. 15:18:12

@funfun: XD hahaha, tényleg sokszor így van. Egyébként a cikket egy férfi írta férfiaknak, nem véletlen a bevezetőben olvasható szöveg: " A női egyenjogúságért folytatott harc, a masszív feminizmus korában veszélyes üzem a hölgyeket és urakat „gyengébb” meg „erősebb” nemek szerint megkülönböztetni..."

Sadist 2016.11.26. 15:26:33

Egy pontban összefoglalva: legyél a nők számára tökéletes rabszolga.

lauren_blogger 2016.11.26. 15:26:49

@Altaïr: köszönjük, hogy időt szántál egy részletes hozzászólásra!

Valóban, kell egy értelmes társaság! "Ne felejtsük el: attól, hogy nő vagy, még nem vagy hölgy." - a cikket egy férfi írta férfiaknak!

A gyengébb és erősebb nem megkülönböztetése az erőszakos feminizmus globális térnyerése miatt "veszélyes" üzem. Aki sokat jár tőlünk Nyugatra tudhatja, hogy arrafelé ilyenekből komoly viták kerekednek ki.

2. - igen,de amit egy másik kedves kommentelőnek is írtam: "A fizetés felkínálása nem csak nőkkel szemben él, de ha egy állandó társaságban ilyen mentalitású emberek vannak, nem mindig ugyanaz fog fizetni. Véleményem szerint fontos, hogy az ember nagyvonalúsága ebben is kifejeződjön, de szigorúan akkor ha szabad akaratából kínálja fel a fizetési szándékot, nem eddig valamiféle illemtankönyv miatt..."

9. sajnos ad

13. szintén kommentben írtam: "ahogy az étterembe is először a férfi lép be, stb. Ez a cikk sokkal inkább egy általános eitkettet, egyfajta életfelfogást kívánt szemléltetni, nem pedig részletezni az egyes eseteket"

25. bizonoyos szempontból a sok olvasás már eleve feltételez egy normálisabb életvitelt, mint amikor valaki a TV előtt vagy a Net előtt veri el az idejét. Önmagában nem elég, persze, de szerintünk is ez evidens. MI a kérdés?

a többi szerintem evidens; szövegértés, valamint kultúra és műveltség kérdése

Bambano 2016.11.26. 16:51:55

az úriember legfőbb ismérve, hogy csak és kizárólag úrinő mellett terem.

Altaïr 2016.11.26. 16:58:39

@k_dave:

Helló,

"attól, hogy nő vagy, még nem vagy hölgy" -- úgy általánosságban értettem ezt, nem kell magadra venni :)
Tisztában vagyok a nyugati regresszív irányzatokkal, de mára már szerencsére kialakult egy egészséges ellenállás velük szemben, így már bátrabban lehet olyen homofób, nőgyűlölő dolgokat ondani, mint pl. "a tények nem rasszisták" vagy hogy "a férfiak és a nők különbözőek".

"9. sajnos ad" -- egyszerű, akkor nem hölgyről beszélünk.

A fizetős témát szerintem akkor kiveséztük, meg a belépőset is. Az olvasásos alatt azt értem, hogy "a klasszikusok" és a kortárs elmeroggyanások ismerete az irodalomban és a komolyzenében nem tesz valakit műveltté, sem jó beszélgetőpartnerré. Kell "érteni" a popkultúrához is (zene, filmek, jutyúb, politika, autók, stb.)

Nyilván amit kuülön nem fikáztam, azzal egyetértek :)

sure_shot 2016.11.26. 17:09:34

@Bambano: Úgy ám:) Sőt.

Az a nagy büdös helyzet, hogy természetesen kell egy tökéletes úriember, de nem árt ha tarcsiba azért van néhány keménytökű síoktató, zumbatanár, élsportoló stb. ha esetleg ráunás lenne:) Teccikérteni?
Gecire savanyú a szőlő:D

silverrant 2016.11.26. 17:19:08

Gratulálok a semmitmondó szar cikkedhez!

Figyel Castro 2016.11.26. 18:30:42

@dezsoke007: és ha jól tudom, étterembe is a ffi megy be először.

Sadist 2016.11.26. 18:44:36

Pff, látszik, hogy nem úriember írta a posztot, hanem valami takonygerincű macskajancsi. Úriember ugyanis nem töröl hozzászólást pusztán azért, mert nem ért vele egyet.

Miért fáj neked, hogy valaki definiálja az úrinő fogalmát is?

lauren_blogger 2016.11.26. 18:44:57

@balfaszokkal sáncoló: a tusfürdő és fogkrém elvileg evidens mindenkinek, ellentétben parfümmel, ami évezredek óta nem csak női kellék

lauren_blogger 2016.11.26. 18:46:42

@Sadist: nem értek egyet, ráadásul felelek az itt megjelent tartlomért. viszlát

Gipsz Ferenc 2016.11.26. 18:53:14

@Figyel Castro: Az, hogy egy kozossegi helyre a no, vagy a ferfi lep be eloszor, a helytol fugg es azt minositi.
- Kesdobalo, sarki kocsma, gyenge minosegu etterem, disco stb: Befele ferfi megy elore, kifele no.
- Elegans etterem, szorakozo hely: Befele no, kifele ferfi

Gipsz Ferenc 2016.11.26. 19:03:58

@k_dave: A noi egyenjogusag koraban a meg a pozitiv nemi alapu diszkriminacio is visszas lehet. Van, aki azon is megsertodik, hogy kinyitom neki az ajtot. Ha ez egy vadidegennel tortenik, na bumm. Viszont ha egy munkatarssal, az mar kellemetlenebb. Ezen kivul a ferfi kollegak is ugy elhetik meg, hogy kettos merce van, ami rontja a csapatszellemet. Ergo munkahelyen mindenki, mindentol fuggetlenul azonos elbanas es elbiralas ala esik. Az egyenjogusag ketiranyba mukodik.

Bambano 2016.11.26. 19:11:05

@Gipsz Ferenc: valóban a helyet minősíti, csak nem úgy, ahogy leírtad.

mindig pasi megy előre. ha a hely minőségi, akkor van teremfőnök pincér, és akkor ő megy előre, utána a nő, legvégül a pasi.
ha a hely nem annyira minőségi, akkor a pasi megy előre és utána a nő.

szerintem a női egyenjogúságot nem kellene ennyire komolyan venni, aki meg nő létére ilyen, azzal felesleges foglalkozni.

a többi hsz-hez: a lépcsőről két vélekedés terjedt el: a leesés és a szoknya.
a lesesés hívők szerint a pasi a nő után megy, egyrészt azért, hogyha az megbotlik, el tudja kapni, másrészt ha a pasi botlik meg, ne tekézze le a nőt.
a szoknya hívők szerint a felfelé a pasi megy előre, nehogy véletlenül ruházkodási baleset érje a nőt, vagyis a pasi meglásson valamit, amit nem illik. régen ez pl. a boka volt :P

Gipsz Ferenc 2016.11.26. 19:59:41

@Bambano: Ahhoz, hogy a ferfi olyasmit lasson a lepcson amit nem kellene, ahhoz a ferfi fejenek a no terdevel kell egyvonalban lennie. Ez akkor teljesulhet, ha a ferfi legalabb 10 lepcsofokkal a no alatt van es/vagy torpe. Mindemellett a no miniszoknyat vesz fel. Normal esetben a ferfi 1 lepcsofokkal van a no "alatt". A magassag kulonbseg miatt ekkor a ferfi es a no feje kb egyvonalban van.
Letra eseteben jogosan lehetnek ilyen felelmek, de urholgy nem maszik letrara.

Az elore menesnel en kizarolag a terembe belepesre gondoltam. A benti mozgasnak, leulesnek, felallasnak, helyezkedesnek mind megvan a sajat etikettje de a legtobben csak az "ajtoig" jutnak el.

Multi kornyezetben veresen komolyan kell venni a (noi) egyenjogusagot. Sosem tudod, mikor jon szembe egy amerikai, aki szexualis zaklatasnak veszi, ha ferfitol elteroen viselkedsz vele.

Bambano 2016.11.26. 20:23:04

@Gipsz Ferenc: "Multi kornyezetben veresen komolyan kell venni a (noi) egyenjogusagot. Sosem tudod, mikor jon szembe egy amerikai, aki szexualis zaklatasnak veszi, ha ferfitol elteroen viselkedsz vele. ": az az ő problémája, hogy mit minek vesz. Az usákok eljutottak oda, hogy gyakorlatilag bármiért és az ellenkezőjéért is beperelnek, ha úgy gondolják, hogy pénz van benne.

De ez itt, szerencsére, Magyarország, még nem vagyunk ennyire idióták, bár kétségtelen, hogy jól haladunk ebbe az irányba.

Igazából vitát lehetne nyitni arról, hogy sérti-e a női egyenjogúságot, ha udvarias vagy egy nővel. szerintem nem. a nőknek nem abban kellene elérni az egyenjogúságot, hogy a pasiknál alkalmazott negatívumokat is magukra húzzák, hanem abban, hogy az érdemeiket egyenlően ítéljék meg. ráadásul hol vannak az én jogaim, amikor az amcsi ribanc azt hiszi, hogy a saját idióta szemléletét rám kényszerítheti? hogy én micsoda meg nem nevezett és anyagilag ki nem fejezett lelki töréseket szenvedtem és mekkora plusz erőfeszítést igényelt, hogy megjegyezzem, hogy ő más, mint az itthon szokásos? :P

gmihaly621 2016.11.26. 21:32:00

@kewcheg: "...ahol tud, segít".Akárcsak a kisdobos 6 pontjában (vagy az úttörő 12 pontjában?) Muhaha!

Altaïr 2016.11.27. 02:09:44

@Bambano:

"a nőknek nem abban kellene elérni az egyenjogúságot, hogy a pasiknál alkalmazott negatívumokat is magukra húzzák"

Egyébként de, pontosan ezt kellene, hogy az egyenjogúság jelentse. Merthogy most az van, hogy a jó dolgok azok ide nekem, a rosszak meg nem kellenek.

Pl.:
- Ne csak sírj, hogy kevesebbet keresel a férfinál, hanem dolgozz ugyanannyit, akkor majd ugyanannyit is kapsz.
- Követeld, hogy a nők is ugyanakkora büntetéseket kapjanaka bíróságoktól. Járd ki, hogy a válóperekben, gyerermekelhelyezési perekben azonos elbírálás legyen!
- Küzdj a munkahelyi balesetek, halálok aránytalansága ellen! Tegyél aktívan azért, hogy minél több nő menjen "reál"-pályákra: gépész, bányász, nehézgépkezelő, tűzoltó!
- Követeld, hogy bántalmazási ügyekben egyenlő mértékben vegyék figyelembe mindkét fél szavát!
- Ha olyan országban élsz, kampányolj a nők kötelező sorkatonai szolgálata mellett!

Itt össze is futnak a szálak, mert az általad is említett "amcsi ribancok" is pont valahogy ezekről nem vesznek tudomást. Az nagyon szúrja a szemüket, hogy kevés a női cégvezető, de az valahogy nem fontos, hogy a női tengeri rákász meg szippantós még kevesebb.

gomborr 2016.11.27. 18:34:10

@Altaïr: +1

@Bambano: az egyenlő elbíráláshoz még annyit, hogy a "nő" hímnemű megfelelője a "férfi", nem a "pasi". Így te is tehetsz a visszásságok elkerüléséért. :)

lauren_blogger 2016.11.28. 10:01:17

@Altaïr: üdv, sajnos ritka, hogy valakivel értelmesen lehet kommentben megvitatni a különféle álláspontokat. Tényleg örülök a kulturált hozzászólásnak

A 9-essel nem egészében értek egyet, bár szerintem terminológiai különbözőségről van szó.

Az olvasással kapcsolatos meglátást osztom, de egy rövid és velős cikkben - mint ez is - nem adott a lehetőség körbeírni az egyes pontokat.

lauren_blogger 2016.11.28. 10:02:54

@Gipsz Ferenc: értem és ismerem is a szituációt, de tényleg egy bonyolult, nem "fekete-fehér" kérdésről van szó

Altaïr 2016.11.28. 11:16:00

@k_dave: Örülök, hogy segíthettem :)

Reactor 2021.12.01. 21:19:48

Ha annyira az úriemberek lennének a nők gyengéi, nem nagypofájú türhő sportkocsis bulikirályok volnának a legkapósabbak. Azért nincsenek úriemberek, mert nincs kereslet se rájuk. Szimpla közgazdaságtan.

Az egyenjogúság témája meg többnyire csak addig tart ki, amíg nem kell egy zongorát felcipelni a tizedikre.
süti beállítások módosítása