Bemutatkozik az új Ford GT
2015. január 18. írta: lauren_blogger

Bemutatkozik az új Ford GT

Sok évvel ezelőtt Detroit volt az autógyártás Mekkája, a lendületes vonalvezetésű izomautók őshazája. A város csillaga a válság óta sajnos hanyatlóban van. A hét elején azonban valami visszaadhatta a reményt sok autó rajongónak - az idei Detroit-i autóshow-n lerántották a leplet a 2016-os Ford GT-ről.

ford-gt-2016-4.jpg

A Ford a nagy teljesítményű tucatautók reneszánszát várja a 2020-as évekre, bizonyos értelemben ennek előfutára az új GT, megadva az új formai irányelvet Az új modell megjelenése a Ford sikereinek 50 éves évfordulójára lett időzítve: a legendás Ford GT 40 a 24 órás Le Mans-i és Daytona-i verseny abszolút nyertese volt 1966-ban. Az elmúlt években - különösen Európában - a Kék Ovális a gazdaságos, alacsony fogyasztású családi vagy céges autókat jelentette, de nagy múltú márka most ezen kíván változtatni. 

ford-gt-2016-1.jpg

A korábbi változat V8-asához képest a 2016-os verzió egy 3.5-ös, hat hengeres Ecoboost motorral érkezik majd, de ez a gyártó elmondása szerint 600 lóerőnél nagyobb teljesítményre lesz képes. A Ford egyenlőre ugyan szemérmesen elrejti a kocsi egyéb technikai adatait, azt mégis biztosan tudhatjuk, hogy a karbon-szálas karosszériának és elemeknek köszönhetően a kocsi egyike lesz a legkönnyebb sorozatgyártású izomautóknak. 

ford-gt-2016-3.jpg

 

ford-gt-2016-2.jpg

A kocsi gyönyörű vonalaiban felfedezhető itt-ott a legendás GT 40, hiszen már a (most még) aktuális GT is az előtt hajtott fejet, mégis aktualizált, teljesen modern autó. A gyártó jelenlegi körülményei miatt 2016 második felére várható a gyártás megkezdése, az induló várhatóan 60 millió forint körül mozog majd.

 

ford-gt-2016-5.jpg

Az alapján amit eddig hallottunk ás láttunk, elképzelhető hogy ezzel az autóval felidéződik a Ford és a Ferrari legendás csatája, ami a hatvanas években mindkét gyártót a minél jobb teljesítményre sarkallta. 

ford-gt-2016-7.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lauren.blog.hu/api/trackback/id/tr997082179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szumi 2015.01.19. 09:32:42

Ezekről a rajzokról rántották le a leplet?

Macropus Rufus 2015.01.19. 10:47:52

hmm.. hát nem is tudom. Szinte pontosan olyan mint az előd.
Tényleg baromi nagy munka lehetett mögötte :o

kultúrpesszimista 2015.01.19. 10:57:59

Gyűlölöm a mai autók 99%-át, de ez gyönyörű. Instant get. Ikon. Radikális és mégis szép. Kívánatosabb, karakteresebb, mint egy mostani Ferrari.

2015.01.19. 11:19:45

pont mint egy ferrári csak ez kék :D

kultúrpesszimista 2015.01.19. 11:28:53

@Barát Csaba: hát pont nem. Láthatóan nem értesz az autókhoz és a formatervezéshez.

2015.01.19. 11:30:46

@kultúrpesszimista: te nem érted hogy ha ferrári ugrik akkor be ferrári ugrik be, esőre nem az apró eltéréseket fogom figyelni, hanem az egész formát

kultúrpesszimista 2015.01.19. 11:36:54

@Barát Csaba: Ferrari az. Én értem, hogy menő így, parasztosan, kis f-fel leírni egy legendás márkát, de ezt azért meg lehetne tanulni a telepen. Ha pedig neked egy Ferrari ugrik be egy teljesen egyedi, nem az olaszos formatervezést idéző autóról, az azt bizonyítja, hogy nincs közöd az autókhoz. Lehet, hogy a foci jobban megy?

2015.01.19. 11:40:53

@kultúrpesszimista: rád férne egy kis lazább felfogás, ilyen hozzá állással agyon fogod verni az asszonyt, a szüleidet vagy öngyilkos leszel

papaAndy 2015.01.19. 12:05:00

Végre "megihlette" őket néhány olasz sportkocsi.

kultúrpesszimista 2015.01.19. 12:24:13

@papaAndy: te is nagyon okos lehetsz... a GT-nek NINCS szüksége olasz ihletre. A saját, egykori legendájukból táplálkozhattak.

samot 2015.01.19. 12:33:38

@papaAndy: A reklàmaidat màshol nyomd!Köszi!

ComLo 2015.01.19. 14:12:43

@kultúrpesszimista: Szerintem sem érdemes így rászolni másra, ráadásul (ha tudat alatt is), de nagyon sok igazság van abban amit mondott.

A gt 40 azért készült mert Enzo el akarta adni a Ferrarit a Ford-nak (akiknek akkor jól jött volna egy sportautó részleg), erről hosszasan tárgyaltak, majd a megegyezsé elött, Enzo önhatalmúlag közölte hogy "mégsem". Erre bepüccent a Ford és az akkori Le Mans legenda F330 mintájára, építetett egy autót azzal a céllal hogy Le Mans-ban vágjon oda Enzo-nak.

Ha valaki tehát Ferrari-ra aszociál a GT 40 láttán, az nem biztos hogy dilettáns, révén elég sok köze van ennek a gépnek az olaszokhoz.

ComLo 2015.01.19. 14:17:32

BTW kevés az eltérés a 2006-os Ford Gt-től, de legalább annyira különbözik tőle, mint az az eredeti GT 40-től. A márka legikonikusabb autójához pedig csak óvatosan nyúlnak hozzá .

És nem rajongok az amerikai autókért, de ennek a gépnek (mármint a GT 40-nek, és utódjának) mesés történelme van.

Kezdve a már fent vázolt story-n (tényleg a postban érdemes javítani, nem a Daytona-i, hanem a Le Mans-i győzelem (1966) volt a lényeg.

ComLo 2015.01.19. 14:19:26

@ComLo: Bocsi az ominozus Ferrari a 250LM-volt nem a 330-as ...

papaAndy 2015.01.19. 14:39:51

@kultúrpesszimista: a Mustang maradt amcsi klasszikus, a GT 50 éves "legendája" is európai sportkocsikra hajaz. Én szeretem, ha egy amerikai autó amerikainak néz ki, ettől más. Sokan vannak ezzel így az USA-banés Európában is, lassan alig lehet megkülönböztetni az óceán két oldalán tervezett autókat és régen nem így volt. Lehet maradi vagyok, de nekem az amcsi kocsi legyen külsőségeiben is amcsi. Arra, hogy mennyire buta vagyok, talán mentségül szolgál, hogy a "sportscarguys" hozzá nem értőinek is ez a véleménye, csak nekik bejön a euro-style Ford:

"From the outside it looks more like something you would see from Ferrari than Ford. It has large air intakes behind the doors and air outlets on the hood. The front end looks very purposeful, but the rear is even more stunning.

It has mid exhaust tail pipes much like the McLaren 650S and the rear diffuser adds to its high performance looks. It has eye shaped rear view mirrors that look like what you would see on a Pagani. The overall design looks like it belongs on an Italian supercar and we are a fan of it."
- See more at: thesportscarguys.com/2015/01/12/2016-ford-gt

2015.01.19. 15:46:58

@Barát Csaba: mi van, sepi, megjöttél ide is? már két közösségi oldalt széttrollkodtál az elmúlt 10 évben, a d21-et meg a propono-t. Hol voltál eddig?

rush4you 2015.01.19. 18:15:26

fasza, de ez már nem gt40, az előző adag még inkább az volt.