3 klasszikus motor, amit Te is elfogadnál
2015. március 14. írta: lauren_blogger

3 klasszikus motor, amit Te is elfogadnál

A sebesség és a szabadság érzése sokak szerint csak két keréken adatik meg. A modern vas-szörnyetegek teljesítménye bámulatos szintet ért el az utóbbi években. Azonban egy klasszikus motor páratlan feelinget ad, nem mellesleg nagyon stílusosak is - persze az áruk is igen borsos. Cikkünk nem szakmai értékezés, csupán bemutatja ezeket a csodákat. Következzen 3 felújított, klasszikus motor, ami mellett te sem mész el szó nélkül.

Royal Enfield Bullet 350

3_motor_1.jpg

 A negyvenes évek óta gyártják ezt a brit csodát, mely a leghosszabb ideig gyártásban lévő motorkerékpár címet viseli. A vonalak és ívek egy letűnt korba röpítenek vissza. Ezt a típust nehéz jó állapotban megtalálni, de találhatunk felújított változatokat. Ezekkel versenyen már nem érdemes indulni, de a hétvégeken felejthetetlen élmény elmenni piknikezni, vagy csupán tenni pár kört.

3_motor_3.jpg

3_motor_2.jpg

3_motor_4.jpg

A Bike Shed közösség régi motorok felújításával foglalkozókat hoz össze, náluk most kapható egy ilyen - 1973-as modellként jegyzett - darab, gyönyörűen felújítva. 

BMW R100 RS RHCC Scrambler 

3_motor_5.jpg

A hetvenes-nyolcvanas évek klasszikusa, népszerű modell volt az R100, valamint az RS-változat. 70 lóerő, 200 km per órás sebesség jellemezte ezt a korai tapasztalatok alapján frissített modellt. A rövidebb orr jóval áramvonalasabb kialakítást kölcsönzött ennek a modellnek.

3_motor_7.jpg

3_motor_6.jpg

Itthon 1 millió forint körül lehet hozzájutni egy-egy jobb állapotú R100-ashoz, de egy különösen szépen felíjitott verzió akár 10 ezer eurót is kóstálhat, mint a képeken látható, Lengyelországban átépített modell. ( Bővebben itt ).  

Harley Davidson Cafe Racer "Junior #5"

3_motor_8.jpg

3_motor_11.jpg

Ha motor, akkor sokaknak a Harely jut eszébe - érthető módon. Az 1903-ban alapított gyár a hetvenes évek elején jött ki az 1000 köbcentis sportsterekkel, '77-ben erősebb változatok, az XLCR-ek is megjelentek. Ezek hallgatnak a "Cafe Racer" becenévre, mely elsőként a gyárt történetében feketére festett motorral jött ki. Mivel nem volt rá megfelelő piaci igény, a gyártás 2 év alatt befejeződött, így mindössze 3200 darabot készítettek belőle, vagyis igen ritka modellről van szó.

3_motor_9.jpg

3_motor_10.jpg

A képeken látható "Junior #5" névre keresztelt változatot egy hivatalos Harley kereskedés árulja Londontól nem messze, ők maguk újították fel. Az 1200 köbcentisre duzzasztott motor mellett, teljes frissítésen és cserén ment át a kis motor, de mindenből eredetit építettek bele. Ha valaki rajong a ritka motorkért, és van 14000 angol fontja erre a célra, az megvásárolhatja a Maidstone Harley Davidson-tól.

 

Oldalunkon ezentúl rövid bejegyzésekkel is jelentkezünk, melyek a komplex, nagyobb lélegzetvételű írások mellett gyorsan elolvasható, érdekes híreket, toplistákat és egyéb témákat tartalmaznak. Ennek egyik első termését olvashattátok - ha tetszett, kérünk osszátok meg Ti is!

A Lauren Blog hamarosan a Facebook-on is követhető lesz!

A bejegyzés trackback címe:

https://lauren.blog.hu/api/trackback/id/tr327267747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZON 2015.03.14. 19:21:06

Sem a BMW-nek, sem a Harley-nak nincs túl sok köze a felvezetőkben említett szériamodellekhez. A "Lengyelországban felújított modell" nem felújított, hanem alaposan átépített.

A HD XLCR valódi ritkaság, eredetiben így néz ki:

encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQGBoyVeJG6bttKZqlJXd9A_hq4KBQfbVtnvtbPI0lPrytIOMJQ

Ilyen motorja volt a Michael Douglas alakította nyomozónak a Fekete eső c. filmben, azzal gyorsulta le a Suzuki GSXR-t... :)
"teljes frissítésen és cserén ment át a kis motor, de mindenből eredetit építettek bele"
Nem kicsi motor. Jó néhány alkatrész (hátsó rugóstagok, lábtartókonzol,kipufogó,ülés) nem Harley gyártmány, hanem vagy egyedi készítés, vagy drága tuningcucc. Akkor mitől "eredeti"?

Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul.

lauren_blogger 2015.03.14. 19:55:10

@ZON: Kedves ZON!
Köszönjük észrevételed, szívesen fogadjuk bármely motorral kapcsolatos téma-javaslatod, észrevételed a továbbiakban is!

ZON 2015.03.14. 20:05:36

@laurenparf: megtisztelsz, szívesen.
De engem is tessenek kijavítani, ha tévedek.

Kopasz Szuzukis 2015.03.15. 09:10:46

A Royal Enfieldet is átalakították egy kicsit. Sokféle kipufogóval készült a Bullet - vastagodó cső, trapézdob, enyhén kúpos dob, egyenes végű, halfarkas végű, cápafarok végű - de sima egyenes csővel nem gyártották. A nyereg is valamelyik "kasztomájzer" műhely egyedi terméke, nem szériakivitel.

Yoss 2015.03.15. 10:49:09

A cím félrevezető, bármelyiknek ellen tudok állni. Nem kéne egyik sem. Oké, az árukat elfogadnám, de motorozni egyikkel sem szeretnék :)