Ekkora felhajtás egy új gépfegyver kapcsán talán még nem volt. Félreértés ne essék: ezzel a posztunkkal a karácsonyi készülődés ellenére senkit sem vásárlásra kívánunk ösztönözni.
A világ talán legismertebb fegyvere a tervezőjéről elnevezett, Kalasnyikov AK-47-es gépkarabélya. A fegyvercsaládból világszerte közel 100 millió darabot adtak el alig hatvanéves története alatt. A Kalashnikov Concern szűkkörű, de annál fényűzőbb partin mutatta be a híres fegyver legújabb, modernizált változatát, ahol a cég felfrissített logóját is bemutatták. Az orosz embargó miatt a New York-i helyszínből Moszkva lett, és szegény Steven Segal sem tudott megjelenni, hiába a Putyinnal kölcsönös rokonszenv.
(Kalashnikov úr, az AK-47-essel)
Pedig a fegyver-iparág pedig igen jól jövedelmező vállalkozás, a tavaly eladott hetvenezer darab dupláját adták már el idén, 11 hónap alatt. A cég vezetője, Alexei Krivoruchko elmondta, 2020-ig további 300 ezer darabot kívánnak értékesíteni. Ehhez a lenti (egyébként a partin is levetített) videó igyekszik kedvet csinálni:
A cég teljes arculata és dizájnos honlapja is inkább hasonlít egy kreatív ügynökség weboldalára, sem mint egy életeket kioltani képes fegyvereket készítő gyáréra. Érződik a hangsúlyos arculatváltás (vagy éppen kettősség?) a brand mottóján is, ami angolul "Protecting Peace"-ként hangzik, azonban oroszul már "Weapons of Peace"-ként hivatkoznak a termékekre.
A Kalashnikov Concern nem is éri be csupán fegyverekkel, gyárt sport-, és vadászpuskákat, valamint felszereléseket, emellett nyit a divat világ felé is, saját gyártású túrafelszereléseivel. Bízunk benne, hogy a cég jövőbeni bevételei inkább ebből származnak, sem mint a fegyverekből.