Rég elmúlt az az idő, amikor már nem feltétlenül azok bicikliznek, akik nem engedhetik meg, hogy autót vásároljanak. Íme 5 példa, mely alátámasztja a fenti állítást. Ezekből a kerékpárokból akár agy autót is vehetnánk.
Jócskán benne vagyunk a bringa-szezonban - ezzel nem is mondtunk újat. A professzionális, vagy akár versenybringák az utcákon is hódítanak, de az alábbi öt nem gyakran fog velünk szembe jönni.
Hermés Le Flaneur
A táskák, övek, selyemsálak piacán egyedülálló helyet elfoglaló francia Hermés más márkákhoz hasonlóan kipróbálta magát az otthoni kiegészítők, egyéb csecsebecsék gyártásában. De képzeljük csak el, kerékpárt is gyártanak a franciák, nem is akármilyet! A több méretben és színváltozatban - matt fekete karbon, az Hermés narancsszínű árnyalatában, csontfehérben és rubinvörösben - kapható 11 kilós kétkerekűt kézzel készítik az erre szakosodott Time műhelyében, és 7 év garanciát vállalnak rá.
A ránézésre egyszerű technológia csúcsteljesítményt rejt, többek közt beépített tárcsafékeket és integrált profi dinamót. A mindennapokban is remekül használható bicikli karbonvázas kialakításának köszönhetően könnyű, mégis rendesen terhelhető. A nyolcfokozatú váltó, a vízálló bőrnyereg és kormánymarkolat alapfelszerelés. A kétséget kizáróan stílusos kétkerekű, a márka egyéb termékeihez hasonlóan úri huncutság, ára ugyanis mintegy 12 ezer dollártól indul. Bővebb infó a gyártó oldalán itt.
Aston Martin One-77 Cycle
A legendás angol sportautókat gyártó cég egyik legdrágább modellje a One-77. Nos, ez a neve egy kategóriájában ugyancsak drága közlekedési eszköznek, ami durszájához hasonlóan nem 760 lóerős, hanem emberi erővel gördül két keréken. maradva az összehasonlításnál, a 1.15 millió fontos One-77 sportautónál környezetkímélőbb megoldás a bringa, bár az is 25 ezer angol font. Mit kapunk ezért a súlyos kilencmillió magyar forintért?
A Factor Bikes által megépített kerékpár számos technikai újítással büszkélkedhet, a javarészt itt is karbonból készült kétkerekű szenzorai együttesen száz különféle paramétert szkennelnek egyfolytában, az adatokat pedig megjelenítik a kormány kijelzőjén. A 9.5kg-os váz elemei mindenhol hidraulikus rugókkal illeszkednek,elöl és hátul Shimano váltóval felszerelve, melyből az első keréknél levő 20 fokozatot képes kapcsolni. Elöl és hátul led-világítás, lejtmenetben elektromos tárcsafék ügyel a biztonságra, amely a fékezési energiát újra felhasználja. A 77 darabos limitációban készült modellt még így is testre lehet szabni hétféle kombinációban.
Louis Vuitton Polo Bike
Már megint egy luxusmárka! Adjunk neki esélyt, mert ez a bringa is minden szempontból különleges. Elsősorban nem utcai közlekedésre, hanem biciklis pólózásra alkották meg, emiatt rengeteg különleges megoldással dobták fel, ilyen például fék hiánya, amit a fix hajtás pótol, vagy a többek közt "Monogram"-mintás vászonnal bevont első kerék, hogy a labda ne akadjon fel a küllőkben.
A hátsó küllők között a francia márkánál jól ismert utazási matricák színesítik a kerékpárt, amihez egyébként saját ütőt is terveztek. Egyéb technikai információkat csak komoly vásárlókkal oszt meg a brand a biciklit illetően, de az elmúlt években több - köztük a budapesti - üzlet kirakatában is látható volt ez a minden bizonnyal többmilliós bringa.
De azért a videót nézzétek meg róla:
Maserati Veloce
A sportautó márkák által gyártott biciklivel kapcsolatban jogos elvárás hogy kialakítása révén ezzel is könnyebben érjünk el nagy sebességet. Az olasz autógyártó számára a szintén olasz Milani alkotta meg a versenybiciklit, melynek legismertebb modellje a Veloce.
Többfokozatú váltó, ergonomikus kormányszarv, a Maserati modelleknél már látott mélykék metálfény, no és persze az ívek egyaránt felidézik a névadó olasz sportkocsit. A csupán 1.6 kilós karbonvázzal, valamint számos egyéb technikai bravúrral ellátott, kézzel készült modell 8000 eurót kóstál.
BMC impec Automobili Lamborghini Edition
A Lamborghini nevével fémjelzett kétkerekűt a svájci kerékpárgyártó, a BMC egyik szériamodellje adja. Az olasz sportautógyár sajátos vonalvezetése köszön vissza a felturbózott bringán, a vörös és fekete vagy sárga színű váz itt is karbon, ráadásul a kerekek is karbonból készültek!
A súly minimalizálása érdekében a legszükségesebb elemeket szerelték fel, a Shimano váltó azonban elektronikus. 30 darabot terveznek ebből a sportbringából, melynek darabjáért közel hétmillió forintot kérnek. A biciklik a svájci gyártón keresztül vásárolhatóak meg, de bármelyik Lamborghini szalonban meg lehet előre kötni az üzletet.