Luxus két keréken
2015. május 18. írta: lauren_blogger

Luxus két keréken

Brignák egy autó áráért

Rég elmúlt az az idő, amikor már nem feltétlenül azok bicikliznek, akik nem engedhetik meg, hogy autót vásároljanak. Íme 5 példa, mely alátámasztja a fenti állítást. Ezekből a kerékpárokból akár agy autót is vehetnánk.

bringa_main_jo.jpg

Jócskán benne vagyunk a bringa-szezonban - ezzel nem is mondtunk újat. A professzionális, vagy akár versenybringák az utcákon is hódítanak, de az alábbi öt nem gyakran fog velünk szembe jönni.

Hermés Le Flaneur

bringa_hermes_2.jpg

A táskák, övek, selyemsálak piacán egyedülálló helyet elfoglaló francia Hermés más márkákhoz hasonlóan kipróbálta magát az otthoni kiegészítők, egyéb csecsebecsék gyártásában. De képzeljük csak el, kerékpárt is gyártanak a franciák, nem is akármilyet! A több méretben és színváltozatban - matt fekete karbon, az Hermés narancsszínű árnyalatában, csontfehérben és rubinvörösben - kapható 11 kilós kétkerekűt kézzel készítik az erre szakosodott Time műhelyében, és 7 év garanciát vállalnak rá.

bringa_hermes_3.jpg

A ránézésre egyszerű technológia csúcsteljesítményt rejt, többek közt beépített tárcsafékeket és integrált profi dinamót. A mindennapokban is remekül használható bicikli karbonvázas kialakításának köszönhetően könnyű, mégis rendesen terhelhető. A nyolcfokozatú váltó, a vízálló bőrnyereg és kormánymarkolat alapfelszerelés. A kétséget kizáróan stílusos kétkerekű, a márka egyéb termékeihez hasonlóan úri huncutság, ára ugyanis mintegy 12 ezer dollártól indul. Bővebb infó a gyártó oldalán itt.

bringa_hermes_1.jpg

Aston Martin One-77 Cycle

bringa_astonmartin_1.jpg

A legendás angol sportautókat gyártó cég egyik legdrágább modellje a One-77. Nos, ez a neve egy kategóriájában  ugyancsak drága közlekedési eszköznek, ami durszájához hasonlóan nem 760 lóerős, hanem emberi erővel gördül két keréken.  maradva az összehasonlításnál, a 1.15 millió fontos One-77 sportautónál környezetkímélőbb megoldás a bringa, bár az is 25 ezer angol font. Mit kapunk ezért a súlyos kilencmillió magyar forintért?

bringa_astonmartin_3.jpg

A Factor Bikes által megépített kerékpár számos technikai újítással büszkélkedhet, a javarészt itt is karbonból készült kétkerekű szenzorai együttesen száz különféle paramétert szkennelnek egyfolytában, az adatokat pedig megjelenítik a kormány kijelzőjén. A 9.5kg-os váz elemei mindenhol hidraulikus rugókkal illeszkednek,elöl és hátul Shimano váltóval felszerelve, melyből az első keréknél levő 20 fokozatot képes kapcsolni.  Elöl és hátul led-világítás, lejtmenetben elektromos tárcsafék ügyel a biztonságra, amely a fékezési energiát újra felhasználja. A 77 darabos limitációban készült modellt még így is testre lehet szabni hétféle kombinációban.

bringa_astonmartin_2.jpg

Louis Vuitton Polo Bike

bringa_lv_1.jpg

Már megint egy luxusmárka! Adjunk neki esélyt, mert ez a bringa is minden szempontból különleges. Elsősorban nem utcai közlekedésre, hanem biciklis pólózásra alkották meg, emiatt rengeteg különleges megoldással dobták fel, ilyen például fék hiánya, amit a fix hajtás pótol, vagy a többek közt "Monogram"-mintás vászonnal bevont első kerék, hogy a labda ne akadjon fel a küllőkben.

bringa_lv_3.jpg

A hátsó küllők között a francia márkánál jól ismert utazási matricák színesítik a kerékpárt, amihez egyébként saját ütőt is terveztek. Egyéb technikai információkat csak komoly vásárlókkal oszt meg a brand a biciklit illetően, de az elmúlt években több - köztük a budapesti - üzlet kirakatában is látható volt ez a minden bizonnyal többmilliós bringa.

bringa_lv_2.jpg

De azért a videót nézzétek meg róla:

 

Maserati Veloce

bringa_maserati_1.jpg

A sportautó márkák által gyártott biciklivel kapcsolatban jogos elvárás hogy kialakítása révén ezzel is könnyebben érjünk el nagy sebességet. Az olasz autógyártó számára a szintén olasz Milani alkotta meg a versenybiciklit, melynek legismertebb modellje a Veloce.

bringa_maserati_2_jpg.jpg

Többfokozatú váltó, ergonomikus kormányszarv, a Maserati modelleknél már látott mélykék metálfény, no és persze az ívek egyaránt felidézik a névadó olasz sportkocsit. A csupán 1.6 kilós karbonvázzal, valamint számos egyéb technikai bravúrral ellátott, kézzel készült modell 8000 eurót kóstál. 

bringa_maserati_3.jpg

BMC impec Automobili Lamborghini Edition

bringa_lamborghini_1.jpg

A Lamborghini nevével fémjelzett kétkerekűt a svájci kerékpárgyártó, a BMC egyik szériamodellje adja. Az olasz sportautógyár sajátos vonalvezetése köszön vissza a felturbózott bringán, a vörös és fekete vagy sárga színű váz itt is karbon, ráadásul a kerekek is karbonból készültek!

bringa_lamborghini_3.jpg

bringa_lamborghini_2.jpg

A súly minimalizálása érdekében a legszükségesebb elemeket szerelték fel, a Shimano váltó azonban elektronikus. 30 darabot terveznek ebből a sportbringából, melynek darabjáért közel hétmillió forintot kérnek. A biciklik a svájci gyártón keresztül vásárolhatóak meg, de bármelyik Lamborghini szalonban meg lehet előre kötni az üzletet. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lauren.blog.hu/api/trackback/id/tr547463840

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reszkessetek kerékpártolvajok! 2015.05.19. 08:12:54

  Részben az egészséges életmód- részben pedig  a spórolás jegyében egyre többen és többet kerékpároznak hazánkban. A kerékpározás szélesebb körű elterjedése  mind ökológiai, mind pedig ökonómiai szempontból indokolt és hasznos. Havi 5 vagy akár 10 ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.05.18. 08:33:17

Ha kicsit jobban megnézed, az elsőnek a meghajtása is különleges. Nem lánc van rajta...

gizmo26666 2015.05.18. 21:55:19

Mennyi pénzbe kerülnek, és még egy gázpalackot sem lehet rájuk akasztani.

sp.. 2015.05.18. 22:03:15

Egyik sem tetszik, ugyanis ezeknek az árát nagyrészt a brand teszi ki. Persze mindenki olyan divatcikket vesz magának amit akar. Biciklit a bicikli gyártóktól kell venni, pl direkt a BMC -től, vagy Bianchitől , stb... vagy pl a Grafitembertől. Bocsi.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2015.05.18. 22:08:40

Átvágás: egy rakás pénzt elkérnek ezekért a biciklikért, azt' némelyiknek még pedálja sincs! Vegyek rá akciós tecsósat? ;)

GabikA 2015.05.18. 22:20:26

Kit kell lesz0pn1 a lamboert? :)

valamit · http://darwin.freeblog.hu/ 2015.05.18. 22:26:55

Ezeket valahol letenni... De a sárvédőt is hiányolom itt-ott.

Alick 2015.05.18. 22:38:51

Az Aston Martint kipróbálnám, mint szenzoros kütyüt...

Alick 2015.05.18. 22:40:56

@valamit: országúti versenygépen nem szokott lenni sárvédő...

Arcade Macho 2015.05.19. 00:05:00

karbon igy es karbon ugy WOW

komolyan odamegyek lemerni a negyed evszazados favoritomat...
vettem raja amugy egy vagany lampat is, szembol neha neha reflektoroznak a paraszt autosok, annyira kemeny a fenye, ja igen ezt a dinamohoz irtam :)))

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2015.05.19. 04:16:38

@Arcade Macho: és hol lehet vajon az én 33 éve kapott Peugeot versenybringám ??? :))

froton 2015.05.19. 07:41:27

Ha már lambo edisön, legalább az olasz gyártó alkatrészeit aggathatták volna rá (szebb is, jobb is - szerintem).....Mellesleg ha a kerékpárok ferrarija a colnago, akkor a lamborghinije a pinarello.... Maserati meg...8000 euróért már legalább egy chorus szett is elfért volna rajta....
Nem is tudom, mikor hallottam utoljára a "versenybicikli" kifejezést....talán 30 éve, mikor még szinte csak országúton versenyeztek (itthon)...ma már azért más a helyzet, sok féle kerékpárverseny van sok féle kerékpárral, és mindegyiken "versenybicikli"-vel mennek, orzságúton országútival, ciklokrosszon ciklokrossz kerékpárral, downhillen DH gépekkel...stb....

1,6 kg-os karbonvázat készíteni meg nem nagy művészet (még hogy technikai bravúr....lol, gagyi alu vázak vannak hasonló súlyban, pl gepida bandon 930, 970, 1000), ez kifejezetten nehéznek számít...manapság simán lemennek 1000 gramm alá....

"Rég elmúlt az az idő, amikor már nem feltétlenül azok bicikliznek, akik nem engedhetik meg, hogy autót vásároljanak." Ilyen idő igazából soha nem is volt, amióta létezik bicikli, használja szegény és gazdag egyaránt, ki szükségből, ki hobbiból....főleg, hogy az ősét is egy nemesember Carl Friedrich Christian Ludwig Drais von Sauerbronn báró találta ki, pedig volt pénze hintóra....

Kareljoe 2015.05.19. 09:51:50

Tessenek mán jobban fordítani vagy hozzáértő írja a cikket! "9,5 kg-os karbonváz" és "beépített tárcsafék"...

gigabursch 2015.05.19. 10:11:23

@pythonozok:
Én is azt néztem. Tud erről a bordás szíj hajtásról valaki valami érdemit?
Innen nézve jópofának tűnik.

gigabursch 2015.05.19. 10:20:45

@GabikA:
S még a slusszkulcsát sem lehet pörgetni a diszkóban.
A traktorét legalább igen...
:-)

gigabursch 2015.05.19. 10:23:48

@froton:
Pinarello Espada.
A legnagyobbak azon tekertek...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.05.19. 10:34:52

@gigabursch: úgy tudom, magyar fejlesztés. Talán a kerékagy blogon írtak róla. És persze k.drága...

mortirolo 2015.05.19. 10:42:57

Ennyi baromságot összehordani egy cikkben...

"9.5kg-os váz elemei mindenhol hidraulikus rugókkal illeszkednek,elöl és hátul Shimano váltóval felszerelve, melyből az első keréknél levő 20 fokozatot képes kapcsolni."

Mivanmivanmivan??? Nyilván komplett biciklire gondolt, de 9,5 kg ma már komplett bringánál is legfeljebb a középmezőny alja, a csúcsgépek 7 kg körül meg az alatt vannak, UCI versenyen az alsó súlyhatár 6,8 kg, ennek megfelelően a profik gépei általában az alsó súlyhatáron vannak.
Aztán mi az, hogy a váz elemei, meg hidraulikus rugók, egy illesztés nélküli karbonváznál? Az első keréknél 20 fokozatot kapcsoló váltót már nem is említem, mert innentől fogva nevetséges az egész cikk úgy ahogy van. Országúti gépre tárcsaféket tenni meg egyvalamire jó, hogy fölöslegesen növelje a súlyt. Annak ott van értelme, ahol a sárban dagonyáznak a biciklivel, de csodálkoznék, ha ezt terepre szánták volna. Egyébiránt ez az egész egy parasztvakítás gazdag sznoboknak.

A Maserati, meg a BMC legalább értékelhető és használható országúti bicó. De ezek helyett sokkal inkább egy Pinarello vagy egy Colnago.

Langyos Takony 2015.05.19. 11:41:27

@mortirolo: Maradjunk a BMC-nél, a Maseratinál lóg ki a hátsó fékbowden meg a váltóbowdenek is. :-)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.05.19. 12:28:45

@mortirolo: okostojás! Keress rá a cyclocross kifejezésre és nézd meg a képeket!

Gera 2015.05.19. 12:33:50

Annyi hülyeség van összehordva ebben a posztban, hogy összeírni sincs kedvem. Kíváncsi lennék, hogy a fordítás szar vagy már az eredeti is ennyire gáz volt.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.05.19. 12:39:27

@Gera: eddig nem foglalkoztam mélyebben a poszttal, de az a húsz fokozatú váltó és a hidraulikus akármik... kíváncsivá tettek.
www.bikeradar.com/road/news/article/aston-martin-one-77-superbike-unveiled-in-london-34595/
Szerintem a legtöbb hülyeség fordítási hiba.

froton 2015.05.19. 12:46:26

@pythonozok: mortirolo nem mírt hülyeséget. a cyclocross nem országút...vagyis ott OK a tárcsafék mert van sár, van homok és van 30-37 mm széles gumi 1,5-4 bar közt. O.úton értelmetlen mert a hagyományos patkó is több, mint elég, vizes aszfalton meg igaz, hogy csökken a fékhatás, de ez igazából nem hátrány, sőt az lenne az igazi baj, ha nedves úton 8 baron a 20-25mm-es gumira ráeresztenénk egy igazán harapós tárcsa féket....azonnali bukta, főleg kevésbé rutinos bringásoknál...
Amióta UCI engedélyezi én nem nagyon láttam, hogy az outis profik összetörnék magukat, hogy használhassák és a csapatok sem nagyon erőlködnek, hogy bevezessék...

mortirolo 2015.05.19. 12:50:26

@pythonozok: Mire gondolsz pontosan? A tárcsafékes megjegyzésemre?
Mert akkor:
1. Nem cyclocross-ról beszéltem, hanem országútiról. Én is tudom, hogy cyclocross-on tárcsafék van.
2. A fenti Aston Martin viszont nem cyclocross, hanem országúti. Elég nagy találati aránnyal meg tudom különböztetni a cyclocross-t az országútitól.

De köszi a kioktatást :-)

froton 2015.05.19. 12:50:56

@gigabursch: Mint pl Indurain? :))) Big Mig....

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.05.19. 13:05:46

@mortirolo: arra, hogy rajtad kívül itt senki sem nézte azt a gépet outinak :D
Vagy te látsz valahol erre utaló szöveget?

mortirolo 2015.05.19. 13:59:38

@pythonozok:
Jajj, ne... ne menjünk le erre a szintre, könyörgöm...
Nem, nem láttam "erre utaló szöveget", mint ahogy ennek az ellenkezőjére utaló szöveget sem. Azt viszont látom, hogy ez egy outi, ha te ezt nem látod, az nem az én problémám.
(áttételezés, váltó, pedál, kerekek, gumiabroncs, és valószínűleg a vázgeometria is, de az azért nem annyira szembetűnő).
De ne folytassuk ezt, guglizz rá inkább...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.05.19. 14:10:38

@mortirolo: mondjuk én outinak sem nevezném, mert mit keres rajta a világítás. Viszont a gumit kifejezetten vastagnak látom egy hagyományos outihoz képest.

mortirolo 2015.05.19. 14:28:36

@pythonozok: Szerintem az csak a felni miatt tűnik vastagnak. Cyclingnews-on találtam róla egy cikket, ott a specs-ben 22-es gumit írnak. Az még keskenyebb is, mint az átlag, versenyzők jellemzően 23-asat használnak.

Egyébként nyilván nem versenyzésre szánták, én is a rengeteg elektromos kacat miatt írtam, hogy parasztvakítás. Bazári. Legalábbis szerintem.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2015.05.19. 14:31:04

@froton: "Nem is tudom, mikor hallottam utoljára a "versenybicikli" kifejezést...talán 30 éve, mikor még szinte csak országúton versenyeztek (itthon)...ma már azért más a helyzet, sok féle kerékpárverseny van sok féle kerékpárral, és mindegyiken "versenybicikli"-vel mennek"

Úgy mondod ezt, mintha "versenybicikli"-ből százféle lenne, "országúti"-ból viszont tényleg csak egy. Holott ha a szó szorosan vett jelentését nézzük, "országúti"-ból is van legalább 50 féle bringa. Pl. ez is egy "országúti", tessék:

www.bacchettabikes.com/blog/wp-content/uploads/bent6smallest.jpg

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 14:52:50

Ezek a célközönségnek ugyanolyan bringák mint nekünk pld. a hatvanezer Ft-os. Látszik is, hogy a többség ad is valamit az árért, nem csak a nevet. (Nem pont a nyeregre gondoltam, mert azt simán cserélném).

Persze akadnak kifejezetten sznoboknak készült bringák is, pld. Louis Vutton.

MostmarAztanEleg 2015.05.19. 16:10:38

Az Aston Martint a Laborghini-t és a Maserati bringát bevállalnám abból a listából. Csinálnék nekik helyet itt a nappaliban. Minden mást kivágnék lomtalanításkor.

Zsigmond Kis 2015.06.02. 06:08:55

@sp..: Az ártól fögg, h tetszik-e? Minden termékben megfizeted a brand becsült értékét.

sp.. 2015.06.03. 23:48:16

@Zsigmond Kis: szerintem az, hogy egy bringára ráírják hogy maserati, az nem ad többet ahhoz hogy az egy frankó BMC. Vegyünk egy másik gondolatot: mondjuk lenne egy Longiness nevű autó, ami mondjuk Mercedes lenne 1:1 ben, csak nem a merdzsó jele lenne rajt hanem a Longiness jele, meg olyan furcsán lefestenék... no. ez nem ad semmit a dologhoz, csak azért lenne 2x drágább mert mittudomén mit írnak rá. Tehát a Longiness/Maserati nem csinálna semmit csak ráírná a nevét. Ellenben az AMG/Brabus stb... tuning cégek hozzá adnak valamit a merdzsóhoz. No most egy BMC hez mit tud hozzá adni a Maserati?
No ez az a gap, amiről beszélek.
Persze vegye meg bárki, lehet vele boldognak lenni, az természetesen szabad - ki milyen hülyeségre cseszi el - ő dolga. (ebből csupán a butasága látszik)
bocsi.
sp.

Reactor 2021.12.01. 23:46:13

A drága kerékpár nem biztos hogy = jó kerékpár. Persze, a luxustermékek drágák, viszont a kimondottan jaszkarizás céljára készült kerékpár-alkatrészek nem biztos hogy hosszútávon is bírják a gyűrődést. Persze, akinek a teljesítmény vagy a tartósság nem szempont, és a segge lyukán is pénz potyog, annak ez nyilván nem téma. Binyigli vásárlásnál elsősorban a minőség legyen a szempont - elég necces olyankor defektet vagy tengelytörést kapni, mikor a legközelebbi működő szerviz ötszáz kilométerre van.
Eleve aki profi sportoló, az modulárisan rakatja össze a kerékpárját.
süti beállítások módosítása