Méregdrága giccs
2015. augusztus 15. írta: lauren_blogger

Méregdrága giccs

Hongqui L5 Sedan

A kínai autóipar világhírű - csak úgy mint az egész kínai gyártás, mely főként arról ismert, hogy az olcsón előállított, gyakran egyáltalán nem tartós, és számos esetben másolt formatervű termékeit az egész világ-piacon kínálja. A Hongqui gyakran okoz megdöbbenést a máshoz szokott nyugati világban - legutóbb érdekes ár-érték arányú modelljével.

hongqi-l5-chinese-limousine-6.jpg

A kínai ipar számos minőségi terméket állít elő, gondoljunk csak a Huawei-re, emellett tény hogy az olcsó munkaerő miatt a legtöbb prémium terméket is itt rakják össze. A távol-keleti kultúrákban a jó minőségű, sikeres dolgok másolása erény, így egyáltalán nem zavaró vagy ritka jelenség a világ azon felén. A kínai autóipar hírhedt szereplője a Geely, ami legtöbb modelljének elejét például egy német vagy japán vagy francia, hátulját pedig egy amerikai vagy svéd kocsiról lemásolva alkotja meg.

hongqi-l5-chinese-limousine-1.jpg

hongqi-l5-chinese-limousine-2.jpg

A Hongqui azért mást képvisel, jelenleg a kínai autóipar egyik csúcsa. A formaterveken azért olyankor itt is visszaköszön egy már ismert, bevált vonalvezetés, de a legszembetűnőbb a felhasznált anyagok, a minőség és ezzel szemben a magas vételár furcsa ellentéte. Kínáról közismert, hogy ott van egy közel 100%-os luxusadó, amit a külföldről behozott nagy értékű termékek, például autók - Rolls&Royce, Bugatti, stb. - után kell adózni, mégis a legtöbb luxusautó itt talál gazdára a Közel-Kelet után. A lényeg, hogy drága legyen, és ezt tudja mindenki, mindegy hogy ízléses-e az adott tárgy vagy sem. Nos így van ez az eredetileg állami használatra kitalált Hongqui L5 Sedannal is.

hongqi-l5-chinese-limousine-5.jpg

hongqi-l5-chinese-limousine-4.jpg

Tavaly tavasztól vált elérhetővé az itt-ott modern, de főként a hatvanas évek amerikai, és nyolcvanas évek brit autóinak formatervét idéző modell. 5555 milliméter hosszú, 2018 milliméter széles, 1578 milliméter magas, és 3435 milli a tengelytáv, a vagyis egy nagy kocsi. Nem is beszélve a 3,2 tonna súlyáról, ami terepjárókat meghazudtoló egyéni össztömeg. A hatezres, 12 hengeres motor 402 lóerős és 548 Nm nyomaték leadására képes. A gyári adat szerint kb. 20 litert fogyaszt 100 kilométeren, végsebessége 124 mérföld/óra, vagyis közel 200 km/h.

hongqi-l5-chinese-limousine-3.jpg

Az első darabért a büszke vásárló ki is fizette azaz 5 millió jüant, azaz átszámolva kb. 579 ezer eurós vételárat. A Sedan változat kapható tető nélküli, cabrio kivitelben is. Azóta számos más modell talált gazdára, ami bizonyítja, a koncepció valahogyan mégis működik. Meglepő, ugyanis a Hongqui több más modellje hűebben tükrözi az autógyártás jelenlegi dizájnját, még Európában s megállná a helyét némelyik autó, akár szépnek is nevezhetnénk. Ezzel szemben az L5 Sedan a legdrágább. Igaz lehet a felvetésünk a kínai elit ízléstelen, de jól láthatóan méregdrága tárgyakért táplált rajongásáról?

Ti mit gondoltok a Hongqui L5-ről?

Kövessetek minket Facebook-on! Naponta frissülő tartalom, cikkek, közösség!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lauren.blog.hu/api/trackback/id/tr157619640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2015.08.16. 16:16:38

A stílusa a Hongqi CA770-től származik, ami Kína első saját gyártású elnöki limója volt. Hogy azé honnan, az már más kérdés...

gizmo26666 2015.08.16. 18:21:33

Nem giccsesebb, mint egy bentley, vagy egy csillagos égboltot idéző tetőkárpitú rolls

Hermesz Konrad 2015.08.16. 20:15:24

Felesleges leszólni a kínaiakat. Egyre csak jönnek föl fejlettségben és gazdagságban. Ahol évente 100.000 mérnők végez ott nem csak másolni fognak. Majd akkor lehet nézegetni, amikor a jó termékeikkel letarolják a világot. Nincs az messze. Az autó meg nem rosszabb mint bármelyik nyugati luxusautó. Az akinek annyi pénze van, hogy azzal gyújt rá egy szivarra, szerinted nézegeti, hogy mennyit fogyaszt? Ugyan! Kialakult pár évtized alatt egy iszonyúan gazdag réteg, és a középosztály is egyre csak gazdagodik. Eljön majd az idő rövidesen, amikor ők diktálják a trendeket.

valakitalánvagyok 2015.08.16. 20:59:11

@Hermesz Konrad: Ez így van, lsd telefonok, szerszámok.

nandras01 2015.08.16. 21:35:54

hátulról még csak csak, de elölről borzalmas.
az eleje olyan, mint egy felturbózott zisz, valamikor az ötvenes évekből.
a beltere, pedig a közölt kép alapján, csak becsukott szemmel viselhető el, vagy nagyon sok szem daedalon bevétele után...
az oldalnézete meg olyan, mintha két félbevágott autót illesztettek volna össze. a hátsó fele valamilyen angol luxusmodell, az eleje meg egy szovjet csoda.
és az az orrdísz....

Gerberus 2015.08.17. 00:27:57

Azért a Hongqui is pofátlanul másol: korábban volt egy Audi 100-as klónja, aztán meg egy Lincoln Town Car koppintása is, amik csak nüanszokban tértek el az eredetijüktől! Attól pedig, mert ők a jó minőségű, sikeres dolgok másolását "erénynek" tartják, innen még úgy tűnik, hogy egyszerűen lusták vagy tehetségtelenek valamit saját erejükből kitalálni!

cirrmurr 2015.08.17. 00:50:13

Giccs a lóf'szt. Kinainak jó. Egyébként a fikázó szaktársaktól kérdezném, hogy a magyar középkategóriás autó hogy nézki?? Válasz : Sehogy. A kinaiak megcsinálták. Mi magyarokk meg évtizedek óta csak kommentelni tudjuk amit m,ás csinált mert annyi ész nincs az irszágban hogy legalább egy licencet vegyenek mint a Daewoo annak idején.

Ja hogy a kinai lopta? És az amerikai nem Német mérnökök munkáját csórta el szinte minden területen?? A Japán nem az amerikaitól lopott?? A Koreai nem az európai autókat másolta évtizedekik???

ja hogy kritizálni könnyebb mint belefogni valamibe.

AlbaZen 2015.08.17. 04:20:55

A Kisvakond luxusautója.

Nzoltan 2015.08.17. 07:15:29

Szerintem ez most egy kifejezetten jól sikerült autó. Legalábbis a fotókon. Szépek az arányai, elég letisztult belül. De az tény, hogy a belső piacra tervezték. Európában bizony utána fordulnának, mert senki nem tudná hova tenni. Ennél a mini egy sokkal de sokkal rosszabbul megoldott retró autó.

Phteven 2015.08.17. 07:52:42

A belseje rettenetes. Egy Bp-Győr táv után lehet felsírnék éjszaka. :-s

Egy Srác 2015.08.17. 11:37:03

Az autó neve helyesen: HongQi ("u" nélkül)

@nandras01: "és az az orrdísz...."
A HongQi jelentése: Vörös Zászló. (így már érthető az orrdísz?)

nandras01 2015.08.17. 12:57:38

@Gerberus: lusták? képtelenek valamit kitalálni?
papír, porcelán, lőpor, államigazgatás, egységes működési elvek alapján tevékenykedő köztisztviselők, iránytű...
hogy csak néhány dolgot említsek, amit a kínaiak találtak fel, vagy alkalmaztak először.
inkább az életfilozófiájuk és a világszemléletük más, mint egy európainak, ezért mások az értékek és a prioritások arrafelé.

nandras01 2015.08.17. 12:58:10

@Egy Srác:
tudom, hogy a jelentése az, de a kivitelezés...

Warlimont 2015.08.17. 14:20:57

@Hermesz Konrad: Nem fognak nagyon feljönni, mert a diktatura/egypartrendszer nem kedvez az önallo kreativitasnak es gondolkodasnak. Mert ha mar gondolkozol, akkor azon is elgondolkozol elöbb-utobb, hogy miert nincs itt szabad valasztas, es miert pont az a parttitkar aki. Ezt meg a part nem akarja, igy a szazezer mernök leginkabb a reverse engineering szakon ertendö.
De azert vicces lesz latni, ha esetleg egyszer a kinaiak veletlenul kitalalnak valami tenyleg önallot, es azt ellopjak töluk, mennyire nagy öntudattal es tele pofaval fel lesznek haborodva.... :) Pedig tolvajtol lopni nem lesz bun. :)

Warlimont 2015.08.17. 14:24:13

@nandras01: "papír, porcelán, lőpor, államigazgatás, egységes működési elvek alapján tevékenykedő köztisztviselők, iránytű..."

Ne zarjuk ki, hogy ezeket is loptak/atvettek azota eltunt es feledesbe merult nepektöl.

nandras01 2015.08.17. 15:09:35

@Warlimont:
de. nyugodtan kizárhatjuk :)

Egy Srác 2015.08.17. 15:32:20

Én azért már látom a taktikájukat:
Lopogatnak, lopdosnak, a helyieknek a másolatok is eladhatók, közben pedig várnak. Aztán hopp, vesznek egy Volvót, shoppingolnak egy Jaguárt, bótolnak egy Saabot... Lesz it "eredetiség" hamar. :)

Gerberus 2015.08.24. 08:07:20

@nandras01: Az már történelem, egykor a Közel-Kelet is fejlettebb volt Nyugat-Európánál, azóta fordult a helyzet, ez történt itt is. Abból, mert valakinek egyszer volt egy 6:3-a még nem következik, hogy futball nagyhatalom lesz! Kína jelenleg másol, pofátlanul, szellemi és szerzői jogokra fittyet hányva, mert kommunista nagyhatalomként ezt megteheti, ez a helyzet!
süti beállítások módosítása