A kínai autóipar világhírű - csak úgy mint az egész kínai gyártás, mely főként arról ismert, hogy az olcsón előállított, gyakran egyáltalán nem tartós, és számos esetben másolt formatervű termékeit az egész világ-piacon kínálja. A Hongqui gyakran okoz megdöbbenést a máshoz szokott nyugati világban - legutóbb érdekes ár-érték arányú modelljével.
A kínai ipar számos minőségi terméket állít elő, gondoljunk csak a Huawei-re, emellett tény hogy az olcsó munkaerő miatt a legtöbb prémium terméket is itt rakják össze. A távol-keleti kultúrákban a jó minőségű, sikeres dolgok másolása erény, így egyáltalán nem zavaró vagy ritka jelenség a világ azon felén. A kínai autóipar hírhedt szereplője a Geely, ami legtöbb modelljének elejét például egy német vagy japán vagy francia, hátulját pedig egy amerikai vagy svéd kocsiról lemásolva alkotja meg.
A Hongqui azért mást képvisel, jelenleg a kínai autóipar egyik csúcsa. A formaterveken azért olyankor itt is visszaköszön egy már ismert, bevált vonalvezetés, de a legszembetűnőbb a felhasznált anyagok, a minőség és ezzel szemben a magas vételár furcsa ellentéte. Kínáról közismert, hogy ott van egy közel 100%-os luxusadó, amit a külföldről behozott nagy értékű termékek, például autók - Rolls&Royce, Bugatti, stb. - után kell adózni, mégis a legtöbb luxusautó itt talál gazdára a Közel-Kelet után. A lényeg, hogy drága legyen, és ezt tudja mindenki, mindegy hogy ízléses-e az adott tárgy vagy sem. Nos így van ez az eredetileg állami használatra kitalált Hongqui L5 Sedannal is.
Tavaly tavasztól vált elérhetővé az itt-ott modern, de főként a hatvanas évek amerikai, és nyolcvanas évek brit autóinak formatervét idéző modell. 5555 milliméter hosszú, 2018 milliméter széles, 1578 milliméter magas, és 3435 milli a tengelytáv, a vagyis egy nagy kocsi. Nem is beszélve a 3,2 tonna súlyáról, ami terepjárókat meghazudtoló egyéni össztömeg. A hatezres, 12 hengeres motor 402 lóerős és 548 Nm nyomaték leadására képes. A gyári adat szerint kb. 20 litert fogyaszt 100 kilométeren, végsebessége 124 mérföld/óra, vagyis közel 200 km/h.
Az első darabért a büszke vásárló ki is fizette azaz 5 millió jüant, azaz átszámolva kb. 579 ezer eurós vételárat. A Sedan változat kapható tető nélküli, cabrio kivitelben is. Azóta számos más modell talált gazdára, ami bizonyítja, a koncepció valahogyan mégis működik. Meglepő, ugyanis a Hongqui több más modellje hűebben tükrözi az autógyártás jelenlegi dizájnját, még Európában s megállná a helyét némelyik autó, akár szépnek is nevezhetnénk. Ezzel szemben az L5 Sedan a legdrágább. Igaz lehet a felvetésünk a kínai elit ízléstelen, de jól láthatóan méregdrága tárgyakért táplált rajongásáról?
Ti mit gondoltok a Hongqui L5-ről?
Kövessetek minket Facebook-on! Naponta frissülő tartalom, cikkek, közösség!