Így készülnek az utolsó Defenderek
2016. január 29. írta: lauren_blogger

Így készülnek az utolsó Defenderek

Egy autó-ipari ikon búcsúzik el pénteken, mely kétségtelenül helye van a világ legjobbjai között. Az utolsó Defenderek gyártásáról közlünk egy képriportot.

main3-1200x511.jpg

Alig pár napja emlékeztünk meg az angol autógyártás egyik kiemelkedő darabjáról. A Land Rover Defender első évtizediben maga volt a Land Rover, majd nevet váltott, kissé a külseje is masszívabb lett. 68 év egy ember életében sem kevés, pláne egy autómodellnél.

img_1261.jpg

lr_def_manufacturing_biw_060115_05.jpg

Az utolsó darabok is ott, abban a Solihull-i üzemben készülnek, ahol az első Series-eket összerakták. A Defender (még ha egyesek nem is tartják a legjobbnak, de még jónak sem) kétségtelenül egy ikonja lett az off-roadereknek és a strapabíró, négykerekű igáslovaknak. A kétmilliomodik példány novemberben készült el, s bár akkor a gyár közkívánatra pár hónappal meghosszabbította a gyártást, a modellt végleg koporsóba bocsájtják. 

lr_def_manufacturing_biw_060115_03_1.jpg

lr_def_manufacturing_biw_060115_04.jpg

A forma kissé változott, a motorválaszték is folyton bővült, a Defender széles körben alkalmazott terepjáró és munkagép lett, mégis többek közt a sikeres és méltán népszerű Mercedes-Benz G-osztály ihletője is lett (mely szerkesztőségünk egyik kiemelt kedvence). 

lr_def_manufacturing_060115_04_1.jpg

lr_def_manufacturing_060115_01.jpg

defender_2000000.jpg

(A kétmilliomodik Defender, mely aukción kelt el)

A több, mint kétmillió példányban gyártott modell 66%-a (egy kilencvenes évek elején készült felmérés szerint 70%-a) működik, ideértve a negyvenes évek végétől gyártott Series darabokat is. A "Land Rover Defender 2,000,000" különleges kiadás 400 ezer angol fontért kelt el még karácsony előtt, a bevételt jótékony célokra fordítják Az alapul szolgáló kétajtós, Defender 90 egyénként 26 ezer font.

lr_def_manufacturing_060115_07.jpg

lr_def_manufacturing_060115_09.jpg

lr_def_manufacturing_biw_060115_02-1.jpg

lr_def_manufacturing_decant_060115_06_1.jpg

Az utolsó példány most fog kigördülni a gyárból. A márka egy igen hosszú fejezetet zár a történetében. Azt ígérik, a modell teljesen új belsővel és külsővel fog megjelenni, igazodva a JLR megújult szellemiségéhez. Ennek alapja a feltételezések szerint a DC 100 tanulmányautó, mely külsejében leginkább egy távol-keleti kiskocsihoz hasonlít, csak felfúja, hiszen a DC 100 nem kis autó.

lr_def_manufacturing_060115_13.jpg

lr_def_manufacturing_060115_16-1.jpg

A hazai és európai piacon ritkán találni kevés kilométerrel Defendert, újonnan pedig ezek után nem lehet majd kapni. A híresztelések szerint tehát, a Defender újjászületik. Kíváncsian várjuk, miként.

Látogasd meg Facebook-oldalunkat!

A bejegyzés trackback címe:

https://lauren.blog.hu/api/trackback/id/tr228326042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsöatya 2016.01.29. 23:52:03

Az utolso mondaton csodalkoztam, mert epp tegnap lattam egy Defendert (itt, Londonban az utcan). Most utananeztem es meg vagyok kavarodva.
Mert allitolag MAJD fog kijonni, en meg biztos, hogy pont ezt lattam:

www.autoexpress.co.uk/land-rover/defender/19933/new-land-rover-defender-plans-large-family-for-2018

Még meg is neztem alaposan, mert tetszett... (es elolvastam: Defender volt az elejen!)
süti beállítások módosítása