Régóta dédelgetett álom, hosszú ideje várt megnyitó - Október elején végre megnyílt a világ egyik legkülönlegesebb parfüm-szalonja, a londoni Harrods áruházban!
A kifejezetten luxus és minőségi áruval foglalkozó áruház a 19. század óta várja a tehetős vásárlókat, méltán vált világszinten a minőség és jó ízlés egyik fokmérőjévé, ha valaki a Harrods-ban vásárol. Már maga az áruház is márka. Az áruház 2010 óra a Quatar Holdings tulajdona, így már itt is némileg érezhető a szigetországban tapasztalható a birodalmi hangulat és dicsőség múlása.
A Harrods Salon de Parfum, mint a neve is mutatja a parfümöknek lett szentelve, kompromisszumok nélkül. Páratlan élmény a luxus áruházban a szűnni nem akaró illatfelhő, a már önmagukban is értéket képviselő parfümös üvegek kupakjának kattanása. Október 8-án nyitott meg az 5000 négyzetméteres gigantikus szalon. A földszinten át megközelíthető, ami jól kifejezi, hogy az áruház tárt karokkal (kapukkal) várja a vásárlókat, hogy átlagosan 500-1000 angol font körüli összegért vegyék meg kedvenc illatukat.
Kifejezetten a világ legkülönlegesebb és legritkább parfümjeit szeretnék árusítani. A különféle illatoknak szinte külön-külön helységeket tartanak fent, hogy az adott parfümöt ott próbálhassák ki a vásárlók, így elkerülve a különféle, amúgy is intenzív illatok vegyülését.
Olyan márkák kaptak helyet az arzenálban, mint a By Kilian, Chanel, Clive Christian, Creed, Dior, Guerlain, Henry Jacques (first picture), Roja Dove, Tom Ford, Xerjoff and Ex Nihilo, csak hogy a legismertebbeket említsük. Ezek egy része Magyarországon sajnos elvétve hozzáférhető.
Mia Collins a "Szépség" részleg vezetője a Harrodsnál. A Szalon kapcsán azt mondta, "Igyekszünk mindenkinek a megfelelő illatot javasolni, azonban elkerülthetetlen hogy ezek az illatok ne legyenek túl beszédesek" - utalva az itt kapható illatok árcímkéjére, és jellegére, melyek egyben kifejezik használójuk anyagi lehetőségeit is.
Ezekben a luxus színvonalon kiépített kamrákban a különféle gyártók is elkülönülnek egymástól, a Harrods saját illatait is igyekszik pozicionálni. Vannak a limitált szériákon kívül "to-the-store" illatok is, azaz konkrét áruházba szánt limitációk. Az egyediséget persze meg kell fizetni, gondoljunk csak az ERH1012 illatára, a Dead of Nigth-ra, melyből a 20ml-es kiszerelés 390 angol fontért elérhető. Az Emerald Stars, a Harrods illata, ebből már 50ml-t is kaphatunk, ugyanennyiért. Olyan hasonló különlegességek is kaphatóak, mint a Dolce&Gabbana Velvet Collection-je vagy Thomas Kosmala, az ismert londoni parfümkészítő alkotásai.
A pompás csillárok, a halványszürke színvilág, a klasszikust a modernnel ötvöző építészeti megoldások elbűvölik ezekbe a kis "parfüm-szentélyekbe" belépőket.