2014 legemlékezetesebb reklámjai
2014. december 31. írta: lauren_blogger

2014 legemlékezetesebb reklámjai

Megható, vicces, borzasztóan rossz, meghökkentő, ötletes. Sokféle összeállítást lehet találni reklámokról, megannyi szempont szerint. Mi összeszedtük a 2014-es év valamilyen szempontból legérdekesebb reklámjait, a teljesség igénye nélkül. 

john_lewis_christmas.jpg

 A karácsony ugyan mögöttünk van, de az elmúlt hetekben ez a videó sokak szívét megdobogtatta. A John Lewis évről évre remek reklámokkal rukkol elő.

 

A kis Smart ForTwo amerikai megjelenése jó pár évvel később történt, mint Európában. Meglepő módon a kicsi népszerű, persze azért az amerikaiak sosem fogják a jól bevált V8-asokat lecserélni. Ez a videó talán a városiakat érinti meg jobban.

 

Egy ijesztő reklám hökkentette meg a briteket idén. A Fire Kills tűzjelzők reklámja megrázó képekkel igyekszik preventálni az otthoni figyelmetlenségeket. Nem lélekemelő reklám.

 

A következő azonban már igen: a Thai Life biztosítótársaság videója sokak számára adott inspirációt, hogy a hétköznapok során apró kedvességekkel tegyék szebbé mások, és így saját életüket. 

 

Az v talán legviccesebb reklámja az Evian-tól. A prémium minőségű vizet gyrtó cég már 1998 óta apellál digitálisan animált kisbabák és gyerekek szerepeltetésével. Legutóbbi reklámjuk nagyon népszerű lett, bár feltehetően nem emiatt fogják ezentúl többen fogyasztani.

 

Az autógyártók reklámjai között sok eredeti ötlet bukkan fel. Idén Jean-Claude Van Damme lélegzetelállító spárgája lett a "2014 mutatványa"-díj győztese. Önmagában nem a spárga a lényeg, hanem hogy mindezt két tolató Volvo kamionon tette meg.

 

Megrázó kisfilm. "Az hogy nem itt történik, még nem jelenti azt hogy egyáltalán nem történik meg" - hívja fel a Save the Children a figyelmet a szíriai menekült gyermekek megsegítése kapcsán készült videó.

 

Mi a világ legnehezebb munkája? Erre az egyszerű, hétköznapi de annál fontosabb és csodálatosabb főállásra hívja fel a figyelmet ez a videó, melyet az American Greetings' Cardstore rendelt meg. A videóban egy fiktív állásinterjúk láthatóak, miközben a jelentkezők eleinte megijednek attól, amit mindannyiunkért tett édesanyánk.

Az IKEA könnyű álmot ígér, és boldog hétköznapokat ebben a tényleg szép képekkel megalkotott videóval.

 

A Super Bowl döntő a világ egyik legnézettebb műsora, az USA-ban azonban bizonyítottan ekkor ülnek a legtöbben a televíziók elé. A legdrágább műsoridőt itt mérik, ezért a hirdetések átlagosan 20 és 60 másodperc közöttiek. A Budweiser egy, az arculatától eltérő reklámmal is jelen volt a Super Bowl ideján. A "Puppy love" egyike a legnehezebben érthető reklámoknak az amerikaiak körében, bár így is 54 millióan látták a YouTube-on.

 

A másik meghökkentő reklám a Coca Cola-tól származik. Itt az értetlenséget az váltotta ki, miért énekelteti el a híres amerikai cég a patrióta "Beautiful America"-t bevándorlókkal, ráadásul a saját nyelvükön. De hiszen Amerikában majdnem mindenki jött valahonnan, nem?

 

A Coca Cola másik reklámja már Argentinában jelent meg, de nagyon reálisan, mégis a valódi szépségében mutatja be a családot. Szeretni és szeretve lenni az igazi élet.

 

A Nike mindig is híres volt stílusos, sztárokat felvonultató reklámfilmjeiről. A Re2pect filmjében mindenki kalap, sapka, sisak és egyebek emelésével fejez ki tiszteletet a másik iránt. A Nike Jordan-filmben megannyi színész, híres ember is "tiszteletét teszi". 

 

A Super Bowl idején láthattuk a Microsoft egyik megdöbbentő hirdetését, mely szerint a technika ad reményt sokaknak. A filmben olyan embereket láthatunk és hallhatunk, akik hátrányos helyzetük ellenére is teljes életet élhetnek egy-egy technológiai innováció által.

 

A Lurpak reklámja teljesen új megvilágításba helyezi a konyhai sütést-főzést. Azoknak is kedve támadhat összedobni valamit, akik eddig ódzkodtak a konyhától - az ételkészítés igazi kaland.

 

A Jaguar is beszállt a játékba: a "Big Game" című kisfilmjük már az új trendek szerint, híres színészek szereplésével (Ben Kingsley, Mark Strong és Tom Hiddleston), híres rendező (az Oscar díjas Tom Hooper) direktálása alatt készült.

 

 Az Apple reklámja idén ünnepekkor sokaknak adott mentséget, miért nyomkodják a telefonjukat a családi összejövetelen. Nos, ha valami ilyesmi miatt, akkor meg van bocsájtva.

 

 A Radioshack elektronikai üzlet reklámja felvonultat megannyi figurát a 80'-as évekből, igen viccesen. 

 

A döntéseink megmutatják karakterünk igazi természetét - a Guiness sör reklámja a barátságról és összetartásról. Férfiasan érzelmes reklám.

 

A Procter&Gamble nem először készített filmet az édesanyák iránti háláról. A 2014-es téli olimpia alkalmából készült reklámjuk is remek lett.

 

A DTAC, vagyis a thaiföldi Telenor reklámja igen kedves, mely a szeretetről szól a technológiától "behálózott" világunkban.

 

A Down-szindrómások világnapjának alkalmából készült kisfilmje nem kereskedelmi célú, viszont igen mélyre szántó, közel hozza azokat az embertársainkat akikről esetleg azt gondoljuk nem élnek olyan teljes életet, mint mások. 

 

Ezzel a megmosolyogtató reklámmal népszerűsítette a KLM az elveszett csomagokat visszaszerző szolgáltatását. A kutya tényleg a csapat tagja.

 

 

Köszönjük hogy megtiszteltetek bennünket cikkeink elolvasásával, látogatásotokkal. Kérünk, tartsatok velünk, kövessétek blogunkat a 2015-ös évben is!

 Ezúton szeretnénk minden kedves olvasónknak sikeres és örömteli 2015-ös évet kívánni!

A bejegyzés trackback címe:

https://lauren.blog.hu/api/trackback/id/tr167024733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása