A legtöbb Olvasónknak nem kell bemutatni az Instagram-ot. A mindössze pár éves alkalmazás története mégis sok érdekességet rejteget.
Mint oly sok sikeres IT-vállalkozás, az Instagram is fiatalemberek találmánya. 2010-ben, amikor a Facebook-on is "alig" 100 millió felhasználó volt világszerte (ma ez a száma 1.3 milliárd) Kevin Systrom és Mike Krieger fejlesztése nyomán. Ekkor még csak az iOS platformján futott a kép-megosztó alkalmazás, mely rövid idő alatt sikeres lett.
(Az alapítok balról Mike Krieger, jobbról Kevin Systrom).
Az 1983-ban született Systrom gyerekkorától fogva érdeklődött a számítástechnika világa iránt. Bár Zuckerberg már 2005-ben felkérte, hogy fejezze be az egyetemet, de ő maradt és itt ismerte meg többek közt Mike Kriegert, akivel kifejlesztették a milliárdos alkalmazást. Diplomájával a Google-nél helyezkedett el, ahol a Gmail, a Docs vagy a naptár fejlesztésében vállalt kulcsszerepet.
Korábban léteztek kép-megosztó és szerkesztő alkalmazások, az Instagram innovációja abban rejlett, hogy a megosztás metódusára tette a hangsúlyt, nem csak a képre. Systrom szerint a siker nem a fényképek megosztásában rejlik, hanem hogy "az életedet oszthatod meg ilyen módon".
2010-ben két vállalat is támogatta tőkével a fejlesztést, míg október 26-án megjelent az AppStore-ban az első sorban mobilra fejlesztett alkalmazás. Az első munkanap kb. 25 ezer letöltést hozott. 2011-re az év alkalmazása lett, Systrom pedig a világ akkori 100 legkreatívabb embere közé került be.
2012 áprilisától vált elérhetővé Android platformon, majd 2013-ban Windows Mobile-ra is letölthető lett. Tavaly óta van lehetőség 15 másodperces rövid videók megosztására is.
(Az Instagram korábbi felülete, Androidon).
A cég eredményeit bizonyítja, hogy alig több mint 2 évvel az indulása után, a Facebook megvásárolta az alkalmazást 1 milliárd dollárért (készpénzben és részvényekben). Ezen sokan meglepődtek, Zuckerberg ugyanis mindeféle előzetes bejelentés nélkül ütötte nyélbe az üzletet. Sokan a Twitter 500 millió dolláros ajánlatát látják kulcsnak: a Facebook alapítót a "Twitter", mint kulcsszó ébresztette fel, így őket túllicitálva, megvásárolta az ötletet a régi ismerőstől.
Az Instagram sikere többek közt abban rejlik, hogy a fiatalok könnyebben és szívesebben kommunikálnak képekben - gyorsabb, könnyebb sokszor kifejezőbb. Emellett egyesek úgy tartják, a szülők egyre nagyobb számban történő csatlakozása Facebook-ra indokolta, hogy a tinik a szülői ernyő alól ott jobban felszabadulhassanak. Akárhogy is, a kép és most már videó-megosztó alkalmazás óriási siker, tavaly december érték el a 300 millió felhasználót és a több mint 4 milliárd megosztott fényképet.
A Lauren Blog-ot ezentúl itt is követheted, fényképei, rövid bejegyzései is megjelennek majd a blogon. Iratkozz fel Te is, kövess minket Instagramon!