A globális technológiai fejlődésről beszélni már-már közhely, azonban az életünkben feltartóztathatatlanul teret nyerő technológia a megannyi jótékony hatása mellett, keretek közé szorít és korábban fel nem vetődött kérdések megválaszolására ösztönöz bennünket.
Minden évben újabb és újabb kényelmi, valamint szórakozási lehetőségekkel bővül életünk a technológia által. Az ember folyamatosan frissíti az app-okat, letölt, posztol, így a technikai eszközök egyre keresettebbek, ami végső soron egy óriási üzleti szférát jelent. Bemutatjuk azt a tíz legfontosabb trendet, ami feltehetően az idei vet meghatározza.
1.
A kiber-bűnözés növekedésére lehet számítani, valamint ezzel összefüggésben a megelőző intézkedések, és korlátozások erősödésére. A kiber-biztonságra nagyobb hangsúlyt fektetnek a kormányok és nagy szervezetek, multi cégek, így az e téren alkotó és dolgozó cégek nagyobb számú munkára, megrendelésre számíthatnak.
2.
A különféle hétköznapi tárgyak és használati eszközök „okosítása” és Internethez kötése. Az okos-konnektorok már egyre elterjedtebbek, de egyszerű bármely háztartási gépet smarttá varázsolni. Egy kis processzor és beépített egység összehangolhatóvá teszi a mobil applikációkkal a hűtőt, ami megmondja, mikor kell ismét vásárolni, vagy éppen haza utazás közben lemegy a mosás.
3.
Valós idejű adatelemzés és az adatáramlás egyre növekvő intenzitása miatt az üzleti döntések egyre inkább mellőzik a tapasztalatot, megérzést és az intuíciót.
4.
Újabb adatvédelmi törvényekre lehet számítani. Ezek egyrészt a civil lakosságot szoríthatják keretekbe, persze ezek elfogadása annyira egyszerűsített és könnyített, amit könnyen elfogad bármely átlagfelhasználó. Különösen olyan dolgokban, ami a minden napi életben megszokott (levelező rendszerek, közösségi média, stb.), de érintheti a terrorizmus. A nagy cégeket ezek az adatvédelmi irányvonalak az üzleti stratégiájuk újragondolására kényszerítik.
5.
Az ismétlődő, és monoton feladatokat egyre inkább robotok s mesterséges intelligencia veszi át. Kiszállítás, rögzítés, jóváhagyás, csomagolás, digitalizálás, stb. – ezek egytől egyig már robotok által végezhető feladatok voltak 2015 végén is már.
6.
A zsebben (és mindig) magunknál hordott okos telefonok és/vagy táblagépek helyettesítenek lényegében egyre több eszközt, egyesek szerint hamarosan „mindent”. Sokan már nem használnak asztali gépet, a notebook-ot pedig a könnyű és egyszerű (butított?) táblagépek válthatják fel. Triviális, hogy a telefon email, Facebook, GPS, fényképező, stb. helyettesítésén túl számos dologra képes. Az egészségügyi alkalmazások (pl. anapi táplálékbevitelt figyelő app-ok) az egészségünket is „ismerik”, az app-okon keresztül történő online vásárlással pedig érdeklődésünk, ízlésünk és szokásaink is megismerhetőek. (lásd megváltozó adatvédelmi irányelvek)
7.
További számos üzleti alkalmazás fejlesztése - és az erre való igény növekedése – várható, különösen amelyek a kiterjesztett valóságot alkalmazzák. Gondoljunk például az építészeti vállalkozásokra, kivitelezőkre, ahol a még el nem készült végeredményt előre megnézhetik. A fejlesztők örülhetnek, a cégek fizethetnek, a dolgozók pedig nem csak az irodában munkálkodhatnak. Növekvő teljesítmény, mely felpörgeti az app-ok piacát és tovább mozdítja el a világot ebbe az irányba. Ezen felül oktatási szoftverek is kiaknázhatják ezt, ahol a fizikai jelenlét helyett virtuálisan van jelen a diák az órán. Virtuális utazási szoftverek, időutazás, stb. is profitálhatnak a kiterjesztett valóságból, a közösségi médiáról nem is beszélve, ahol avatarokat magukra öltve tudnak a felhasználók mozogni. Az idei CNET sztárjai egyértelműen a virtuális szemüvegek voltak – megdöbbentő, hogy már párszáz dollárért olyan gépeket kínálnak, melyek valósághű élményt adnak. A mobiltelefonok már említett nélkülözhetetlensége csak növekszik, mivel ezekre közvetlen rácsatlakoztathatóak.
8.
Növekszik a marketing perszonalizáció, valamint az „in-store” marketing. Az online barangolás során a legkönnyebb nyomot hagyni magunk után, ami már nem új-keletű felismerés, azonban a weboldalak fejlesztése egyre inkább a hirdetéseknek alárendelve történik. Ezen felül a személyre szabott tömegtermékekkel azt érezzük, hogy számítunk a milliós lélekszámú vásárlók tömegében. Ezt csinálta nagyon ügyesen a Coca-Cola a nevekkel ellátott kólásüvegekkel. Az „in-store” marketing során pedig célzottan kerülnek kihelyezésre az adott termékek a lehető legtöbb helyen, hiszen ha mindenhol ugyanazt ajánlja az összes üzlet, az nem lehet rossz…
9.
Egyre több kiszállítást és közszolgálati feladatot drónok vesznek át. Már fentebb írtuk, hogy sok feladat robotizálható, az USA-ban számos városban drónok szállítják ki a küldeményeket, és ez már nem tesztüzem .
10.
A folyamatosan felbukkanó újabb-újabb ötletek, és egymás után alapított új cégek felpörgetik a startup versenyt. Ez nem csak az ötlet-dömpinget hozza magával, hanem számos induló vállalkozás halálát is, hiszen minél nagyobb a verseny annál kevesebben tudják eladni ötletüket.
Kövess Te is minket Facebook-on!