Gyönyörű a Volvo V90 Cross Country
2016. szeptember 16. írta: lauren_blogger

Gyönyörű a Volvo V90 Cross Country

A Volvo legújabb szedánja önmagában is egy jól sikerült konstrukciónak ígérkezik – most megérkezett a V90 kombi emelt has magasságú, nehezebb terepre szánt Cross Country változat. A svéd életérzés és dizájn páratlan kombinációja.

volco-v90-cross-country-lauren-blog-000.jpg

2016 januárban debütált a Detroit-i Autóshow-n az S90-es modell, az S80-as szedán utódja. A svéd autógyár klasszikus korszakát idézi hatalmas kasztni, kissé szögletes formák és töretlen vonalak. Márciusban jött a V90 – a „v” jelzés az adott alapváltozat kombi verziójára utal – most pedig eljött az idő, hogy a Cross Country is piacra kerüljön, borzolva a hűvös, acélos életérzést, amit egy svéd terepjáró okozhat. Az XC modellsorozat a „cross country” fantáziarövidítése, a V90-nél ez már csak a modell név után kerülhet, így lett ez a típus V90 Cross Country.

volco-v90-cross-country-lauren-blog-0.jpg

volco-v90-cross-country-lauren-blog-2.jpg

volco-v90-cross-country-lauren-blog-3.jpg

volco-v90-cross-country-lauren-blog-4.jpg

Svédország 77 százalékban erdőkkel és tavakkal borított terep, a hazai közönség igénye egyre nő az ún. „élmény-alapú” életstílus iránt. A Volvo terepkombija amolyan „négy évszakos” autó, nem kifejezett terepjáró, de a nehezebb útviszonyokat kényelmesen, akadálymentesen vehetjük velük.

volco-v90-cross-country-lauren-blog-00.jpg

volco-v90-cross-country-lauren-blog-5.jpg

A kocsit több kontinensen is tesztelték: Svédországban egyes helyeken mínusz negyven fok is lehet, itt is mentek a V90 XC-vel, de Arizona forró sivatagában is ellenőrizték, hogy mit bír az új konstrukció.

volco-v90-cross-country-lauren-blog-6.jpg

A pontos motorválasztékra még várni kell, azonban elképzelhető, hogy a jelenlegi S90 és V90 blokkjai kerülnek az „XC” verzióba. A 2 literes benzines és dízel, valamint hibrid változatok kaphatóak összkerékhajtással is.

volco-v90-cross-country-lauren-blog-7.jpg

volco-v90-cross-country-lauren-blog-8.jpg

Belül a megszokott kényelmes, hatalmas terek dominálnak. A svéd dizájn, a letisztult és egyszerű de mégis logikus vonalak jellemzik a hangulatot. A csúcstechnológia az XC90-ben már látott módon köszön vissza az autóban, a szórakozásról Bowers&Wilkins hangrendszer gondoskodik.

volco-v90-cross-country-lauren-blog-10.jpg

volco-v90-cross-country-lauren-blog-11.jpg

volco-v90-cross-country-lauren-blog-12.jpg

volco-v90-cross-country-lauren-blog-13.jpg

Az ár még nem nyilvános, de valószínű az XC90 alapváltozatánál (kb. 15 millió forint) olcsóbb lesz a V90 Cross Country alapverziója, normál V90-es pedig 12 millió forinttól kaphatunk, így a 13-14 milliós alapár és a maximum 20 milliós csúcs-ár elképzelhető.

Nektek is tetszik? Ti vennétek?

Csatlakozz Te is Facebook közösségünkhöz, ahol naponta frissülő tartalom vár!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lauren.blog.hu/api/trackback/id/tr5411712549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labancz 2016.09.18. 09:25:21

Amennyire tetszik a V90, annyira nem jön be a V90 cc. A magasított hasmagasság miatt olyan érzetet kelt, hogy ez bizony kanyarodás helyett csak billegni tud az úton (bár a gyakorlatban biztos nem így van). A Teknikens Värld szerint a 6cm magasítás úgy jött össze, hogy 2cm-rel emelték meg a futóművet, nyéggyel pedig a kerekeket. A műanyag sárvédőszélesítések... háát, azokon már a szuzukis srácok is csak mosolyognak. Ha terepjárós Volvo kell, akkor az XC90 tökéletes, ha pedig nem akkor a V90 az evidens. Ezért én nem is igen értem a létjogusultságát a Cross Country változatnak.

ikke i drift 2016.09.18. 22:28:40

@Labancz: sokan vannak, akik terepre néha szívesen mennek, de eszükben sincs SUV-ot venni, nekik lesz az autójuk a V90 CC.
De nekem sem tetszik, az XC70 valahogyan sokkal harmonikusabb volt.

greg_garcia 2016.09.19. 05:00:51

A Volvót sokan veszik olyanok, akik jól ismert okokból nem szeretnének német prémium márkát választani. Ez rendben is van, ha azt is figyelembe veszik, hogy egy hasonló bekerülési költségű német prémiumhoz képest jelentősen kisebb maradványértékkel számolhat. Mert különben jön a sírás, hogy egy 18 milliós autóért 3-4 évesen csak aprópénzt akarnak adni. Bizony, a piac beáraz, ha tetszik, ha nem.
süti beállítások módosítása