Újabb svájci gyár jelentette be, hogy keresik az eladás lehetőségét. A nagy múltú, jellemzően pilóta óráiról ismert svájci gyár az eladást fontolgatja, jelenleg már három jelentkező is van a megvásárlására.
A Breitling egyike azon nagy luxusmárkáknak, melyek függetlenek és aggodalomra ad okot, ha egy ilyen értéket el akarnak adni. A Kepler Cheuvreux elemzője, Jon Cox is úgy fogalmazott „ez kétségkívül egy egyedi érték, akár egy ékszer, bár a márka nem vetekszik a Rolex vagy a Patek Philippe értékével”.
A legtöbb svájci óramárka főkánt a Swatch Group, a Richemont, az LVMH vagy a Kering birtokában van. A folyamat még elég korai szakaszban van ahhoz, hogy a szereplők diszkréciót kérjenek, de a legvalószínűbb vevő-jelöltek innkább a luxustermékeket gyártó konszernek, mint magánbefektetők. A Bloomberg helyi forrása szerint a Breitling a GCA Altuim Ltd. befektetési bank fogja tanácsolni.
A Breitlinget 1884-ben alapította Léon Breitling. 1923-ban elkészítették az első csuklón viselhető kézi kronográfot, ez külön indító-, megállító-, és nullázó-gombbal rendelkezett. 1942-ben útnak indult az azóta sikeres Chronomat modell-sorozat, és vele az első logarléccel felszerelt karóra. 1969-ben jött ki a gyártó ikonikus mdoellje, a Navitimer. 1995-ben pedig az Emergency – a Bear Grylls által is kedvelt karóra veszélyhelyzetben egy kapcsoló segítségével a 121,5 MHz-es frekvencián segélykérő jeleket ad le, növelve a túlélési esélyeket.
A márkát legutóbb 1979-ben vásárolta meg Ernest Schneider, aki jelenleg a fiával, Theodore-ral vezeti a céget. A Breitling 2015-ben mintegy 370 millió svájci frank (kb. 364 millió dollár) értékben értékesített modelleket. A cég arcai közé tartozik Russel Crowe, David Beckham a Breitling for Bentley modelleknél, és John Travolta aki maga is pilótáskodik.
Ismét elő kell, hogy vegyük a kérdést: a svájci óraipar hanyatlásáról szóló jelentéseket. Amióta 1988-ban a havi rendszerességű riportot is alkalmazzák, most van a legmélyebb pont az értékesítésben. Az Ázsiában indult visszaesés először Észak-Amerikára, majd Európára is „átterjedt”, a Cartier és a Vacheron Constantin is elbocsájtott munkaerőt. (Kérdés az, hogy valóban tarthatatlan volt-e a helyzet, vagy a magas profit megtartása volt a cél). Mint mi is írtuk, a gyakorlat cáfolja a svájci órák iránti csökkenő keresletet, az alacsonyabb számok régiónkénti értékesítési ráták és deviza mozgások eredményei is.
Ugyancsak lényegi kérdés, a tulajdonos váltás vajon arculatváltással is fog járni? A Breitling az elmúlt 30 évben feljebb pozícionálta magát, és a 2500 franktól kezdődő választék egyértelműen a luxusóra kategória. Az új tulajdonosi kör és az ezzel járó változások kihathatnak a márka értékére, így a már megvásárolt órák értékét is befolyásolhatják – lehet hogy „nyernek” a jelenlegi tulajdonosok, lehet hogy nem. Egy biztos, szomorú trend, hogy a nagynevű óragyártók egymás után kerülnek ki magánkézből.
Ti mit gondoltok a lehetséges leadásról?
Csatlakozz hozzánk és kövess minket Facebook-on is!