A különféle brand-ek összekapcsolása, vagyis a "márkakiterjesztés" nem új keletű dolog. A híres gyorsétteremlánc azonban továbbment: saját imázsát és termékeit igyekszik promotálni különféle "divat"-cikkek formájában.
Némelyek talán már hallottak a Burgerg King parfümjéről (ha nem, nálunk hamarosan olvashattok róla!) vagy akár a szalonnaszagú pólóról, vagy a whisky-illatú tweed-ről. A McDonald's saját ruhadarabokkal és kiegészítőkkel támadja a merész dolgoktól sem visszarettenő vásárlókat. A Super Size me című dokumentumfilmben szerepelt olyan, aki az esküvőjét is egy "mekiben" tartotta, talán esznek olyanok is, akik Bic Mac-es pólót viselnek?
A "Big Mac Line" keretében pólók, nadrágok, esőkabátok, csizmák, kisállat-ruhák, ágyneműk és számos más dolog kerül piacra. Ezek csak webes megrendelés útján, a következő hetekben lesznek elérhetőek. Az "új divatot" a napokban prezentálták Stockholmban, az online rendelés Svédországban lesz lehetséges, a McDonald's csak az IKEA-országából származókat örvendezteti meg ruhakölteményeivel.
A cikk folytatódik a hirdetés után!
"De miért és kinek kell ez?" - kiálthatnak fel többen. A McDonald's-divatból befolyt bevételeket jótékony célokra fordítja az elmúlt években - különösen Észak-Európában - erősen megvádolt multi. A környezetvédők és dietetikusok, valamint élelmiszer-szakértők célpontjaként a McDonald's kénytelen ilyen és ehhez hasonló akciókkal harcolni jó hírének megvédése érdekében.
Kérdéses hogy ez mennyire hatékony? Ott, ahol ez a kampány zajlik, mindenképpen. Az észak-európaiak híresek karitatív érzékükről, úgy tűnik a "Meki" is rájött, adományozással visszahódíthatja a svéd fogyasztók és a közvélemény egy részét.