Alighanem a világ egyik legmodernebb luxus sportverdája lett az új Bentley Continental GT. A jövőre 15 éves modell egy totális megújuláson ment át – az eredmény páratlan.
2003-as megjelenésekor a Continental GT hatalmas dobás volt az angol márkának, persze az őt tulajdonló Volkswagen AG-nek. Az angol gyártású, stílusában, dizájnjában is brit sportkocsi mégis megbízható és igen kedvelt modell lett. 2008-ban faceliften esett át, a technológiai téren is fejlődött, de eljött az idő hogy a most már kissé „outdated” belsőn is megmutatkozzon, miért is 70 millió egy ilyen autó.
Bentley-t persze nem csak azért vesz valaki, mert az abszolút luxus egyik letéteményese a Rolls-Royce mellett, hanem a teljesítménye miatt is. A Lamborghini, Ferrari, Bugatti, Lykan és társaik árukat tekintve bőven túllövik a Bentley kupéját, de stílusában a Continental GT mégiscsak egy elegáns, vérbeli brit sportautó, nem izomautó. Amit most a Bentley letett az asztalra, az mégis túlmutat egy hagyományokhoz túlzottan ragaszkodó angol lord hangulatán – a Bentley Continental GT egy hipermodern luxusautó.
Az autó teljesen új dizájnja idézi az előző modellt, a kevésbé szögletes orr-forma nem annyira maszkulin nem olyan agresszív, sokkal inkább igazodik a most divatos irányvonalakhoz. A modell ősapja az 1952-ben megjelent Bentley R-Type Continental, melynek több vonala visszaköszön a leszármazottban. A rövid orr, a hosszú tengelytáv, valamint a dinamikus formák mind az autó sportosságát erősíti. 21 colos kerekek járnak a kocsihoz, de rendelhető a gyártól 22-es is. Led lámpák világítanak, ahogy azt napjainkban szokás.
2244 kg tömény elegancia: az 5998 köbcentis, 12 hengeres, 900nm-es és 626 lóerős motor 3,7 másodperc alatt dobja fel 100 km/h-ra a kocsit. A váltó egy 8-fokozatú duplakuplungos mestermű, ami közrejátszik a 333 km/h-s hivatalos végsebességben. Egy tekerhető tárcsával négy vezetési mód közül választhatunk, ebből az egyik egyénileg konfigurálható.
A Comfort mód kényelmes luxuskocsikázáshoz igazítja a futóművet, a Sport módnál pedig nem csak a futóművet, vagy a fékek és motorral való összekötés módosítja, de a kipufogó hangját is sportosabbá avanzsálja. A motor a nagynyomású, közvetlen befecskendezést valamint hengerenkénti befecskendezést is lehetővé teszi, attól függően melyik a hatékonyabb.
A lenyűgöző forma ellenére az igazán izgalmas részletek belül vannak: a kézzel varrott bőr és prémium minőségű fa a Bentley-nél alapdolgok. Az új kupéban lehetőség van a lakkozott fa borítást tükörfényű faborítással együtt rendelni, a kettőt egy szálcsiszolt alumínium csík választja el. Többek közt borostyán, kőrisfa, eukaliptusz fa választható, valamint a Koa, egy különleges hawaii fa, amiből gitárokat és szörfdeszkákat szoktak készíteni.
A Bentley Rotating Display a műszerfal közepén hívható elő, egy elég elegáns forgó mozdulattal billen elő a rejtekéből, amikor az autó motorja indításkor felhördül. A 12,3 collos HD érintőkijelzőn a rendszer multi taskingban jeleníti meg az aktuális folyamatokat, információkat. A kijelző egyik felén a navigáció, másik felén egyéb beállítások és infók olvashatóak, vagy az anyósülésről közben görgethető a zeneszámok listája. Az Apple CarPay technológia révén vásárolhatunk is applikációkat, zenéket és egyebeket.
A gyártó nem véletlenül büszke az új multimédia rendszerre, mert az előző modellben az idő eléggé eljárt felette e téren. Az iPhone-nal könnyen összeköthető rendszer lehetővé teszi, hogy több applikációt a középkonzolról irányítsunk, nyissunk meg és használjunk. Ha valaki mégis a hagyományos autózás mellett döntene, a kijelző elrejthető, ekkor a középkonzolon egy iránytű, egy kronográf óra és egy hőmérő jelenik meg. Ekkor a középső kijelzőről az információk átvándorolnak a kormány mögé, a vezető előtti műszerfalra.
A sávelhagyásra, vagy egy másik jármű vészes közeledésére figyelmeztető rendszer szintén a vezető segítségére van, a közlekedési táblák és szabályzásokat szintén felismeri az autó. Az utasok biztonságáról gondoskodik az éjjellátó kamera, valamint a mozgó objektumokat, embereket vagy állatokat felismerő és a kijelzőn pirossal kiemelő rendszer, mely 300 méterre el lát.
Az új luxusautó áráról még nincs hivatalos hír, de tekintve az elődmodell árát, valamint a Bentayga árát, a várható összeg 50-60 millió forint körül lesz majd (a whatcar.com 156.700 angol fontról vél tudni, mint listaár). Ráadásul nem beszéltünk még Akárhogy is alakul majd az ár, hamarosan a potenciális vevők lerohanhatják majd a szalont, a Bentley úgyis szalon készül nyitni hazánkban.
Fotók: Bentley Motors
Látogasd meg Te is Facebook-oldalunkat!