Minden, amit tudni kell a Porsche Mission E-ről
2016. december 05. írta: lauren_blogger

Minden, amit tudni kell a Porsche Mission E-ről

Tavaly szeptemberben leplezték le a Frankfurt Motor Show-n, és sokan nem hitték volna hogy valósággá válik. Most azonban biztos: a német sportkocsi gyártó első elektromos autója hamarosan az utakon is megjelenik.

porsche-mission-e-lauren-blog-0.jpg

A Panamera formatervét idéző Tesla konkurens kocsiből a tervek szerint 2020-ig 20.000 darabot kívánnak eladni. Úgy tűnik, a Porsche nem tud eladhatatlan kocsit gyártani mostanság, így ez a célszám reálisnak tűnik. De mit tud a Tesla Model S riválisa?

Hatótáv és akkumulátor

porsche-mission-e-lauren-blog-4.jpg

A Mission E kivételes teljesítményt ígér, melyet mindössze 15 perc alatt lehet majd 80%-os töltöttségre felhúzni. Ráadásul egy adapter segítségével a Porsche töltési technológiája kompatibilis lesz a Tesla Supercharger hálózatával, az egész világon.

Karosszéria

A formaterv a Panamera-vonalát idézi, amiről bebizonyosodott,  hogy működik, a kategória legjobb formaterve lett a CLS Mercedest és társait megelőzve. A Mission E még mindig egy visszafogott ötajtós hangulatát adja, ez talán a full elektromos meghajtáshoz igazodva választották a mérnökök – semmi forradalmi, ellentétben a belső értékekkel.

porsche-mission-e-lauren-blog-1.jpg

porsche-mission-e-lauren-blog-3.jpg

Csupán 1300m „magas” – a kocsi hihetetlenül alacsony, a karosszéria pedig egy alumínium, acél és karbon erősítésű polimer ötvözet. A kerekek szintén karbonból épültek fel, elöl 21 hátul pedig 22 collosak. a 911es faceliftjét idézi a négypontos LED fényszórók. A lecsapott tető és a hátsó részt a 918 ihlette, de a fura hátsó ajtók a Mission E-nél stílusosak lettek és könnyű beszállást engednek a kocsiba.

Teljesítmény

Ez a teljesen új, 800 voltos meghajtó rendszer – amely két villanymotort és egy nagy teljesítményű akkumulátort foglal magába – állítólag kétszer olyan erős, mint bármely más elektromos autó. A Porsche a saját, Le Mans-i győztes 191 Hybridet vette alapul a technológiához és az eredmény egy 592bhp-s blokk lett.

porsche-mission-e-lauren-blog-2.jpg

100-on 3,5 másodperc alatt van a kocsi, a négykerék-meghajtás itt sem maradt el: a cég sajátja a „Torque Vectoring” ami az egyes kerekekbe automatikus osztja el a nyomatékot, hogy a kerekeknek minél jobb tapadást biztosítson.  

Technológia

Egy másik – Porschétól szintén megszokott – bravúr a technológia. A kocsi például több helyen tartalmaz vezeték nélküli töltő-padokat, ahol a különféle eszközök tölthetőek. Bent egy szem-követő és gesztusolvasó eszköz is található, ami figyeli a sofőr viselkedését és visszajelzést ad – akárcsak egy segédpilóta.

porsche-mission-e-lauren-blog-6.jpg

porsche-mission-e-lauren-blog-5.jpg

A hagyományos értelemben vett műszerfal itt hiányzik, egy lebegő hatású 3d-s kijelző foglalja el a helyét, ami attól függően mozog és látható a térben, hogy a vezetőülésről vagy az anyósülésről nézzük.  Van egy másik, holografikus kijelző, ami végigfut a műszerfalon. Ezen többféle applikáció segítségével irányíthatjuk a navigációt, a klímát vagy egyéb funkciókat.

Csatlakozz Te is Facebook-közösségünkhöz, ahol naponta frissülő tartalom vár!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lauren.blog.hu/api/trackback/id/tr7912024191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lauren_blogger 2016.12.05. 15:57:44

UPDATE: a híresztelések szerint a Porsche belepasszírozza kb. 110.000 euróba a kocsi árát. Ha ez sikerül, akkor megmarad az "átlag" Porschék listaáránál, de picivel több lesz,mint a Tesla Model S
süti beállítások módosítása