Tavaly szeptemberben leplezték le a Frankfurt Motor Show-n, és sokan nem hitték volna hogy valósággá válik. Most azonban biztos: a német sportkocsi gyártó első elektromos autója hamarosan az utakon is megjelenik.
A Panamera formatervét idéző Tesla konkurens kocsiből a tervek szerint 2020-ig 20.000 darabot kívánnak eladni. Úgy tűnik, a Porsche nem tud eladhatatlan kocsit gyártani mostanság, így ez a célszám reálisnak tűnik. De mit tud a Tesla Model S riválisa?
Hatótáv és akkumulátor
A Mission E kivételes teljesítményt ígér, melyet mindössze 15 perc alatt lehet majd 80%-os töltöttségre felhúzni. Ráadásul egy adapter segítségével a Porsche töltési technológiája kompatibilis lesz a Tesla Supercharger hálózatával, az egész világon.
Karosszéria
A formaterv a Panamera-vonalát idézi, amiről bebizonyosodott, hogy működik, a kategória legjobb formaterve lett a CLS Mercedest és társait megelőzve. A Mission E még mindig egy visszafogott ötajtós hangulatát adja, ez talán a full elektromos meghajtáshoz igazodva választották a mérnökök – semmi forradalmi, ellentétben a belső értékekkel.
Csupán 1300m „magas” – a kocsi hihetetlenül alacsony, a karosszéria pedig egy alumínium, acél és karbon erősítésű polimer ötvözet. A kerekek szintén karbonból épültek fel, elöl 21 hátul pedig 22 collosak. a 911es faceliftjét idézi a négypontos LED fényszórók. A lecsapott tető és a hátsó részt a 918 ihlette, de a fura hátsó ajtók a Mission E-nél stílusosak lettek és könnyű beszállást engednek a kocsiba.
Teljesítmény
Ez a teljesen új, 800 voltos meghajtó rendszer – amely két villanymotort és egy nagy teljesítményű akkumulátort foglal magába – állítólag kétszer olyan erős, mint bármely más elektromos autó. A Porsche a saját, Le Mans-i győztes 191 Hybridet vette alapul a technológiához és az eredmény egy 592bhp-s blokk lett.
100-on 3,5 másodperc alatt van a kocsi, a négykerék-meghajtás itt sem maradt el: a cég sajátja a „Torque Vectoring” ami az egyes kerekekbe automatikus osztja el a nyomatékot, hogy a kerekeknek minél jobb tapadást biztosítson.
Technológia
Egy másik – Porschétól szintén megszokott – bravúr a technológia. A kocsi például több helyen tartalmaz vezeték nélküli töltő-padokat, ahol a különféle eszközök tölthetőek. Bent egy szem-követő és gesztusolvasó eszköz is található, ami figyeli a sofőr viselkedését és visszajelzést ad – akárcsak egy segédpilóta.
A hagyományos értelemben vett műszerfal itt hiányzik, egy lebegő hatású 3d-s kijelző foglalja el a helyét, ami attól függően mozog és látható a térben, hogy a vezetőülésről vagy az anyósülésről nézzük. Van egy másik, holografikus kijelző, ami végigfut a műszerfalon. Ezen többféle applikáció segítségével irányíthatjuk a navigációt, a klímát vagy egyéb funkciókat.
Csatlakozz Te is Facebook-közösségünkhöz, ahol naponta frissülő tartalom vár!