10 tech-trend, ami meghatározza az üzleti világot 2016-ban
2016. február 02. írta: lauren_blogger

10 tech-trend, ami meghatározza az üzleti világot 2016-ban

A globális technológiai fejlődésről beszélni már-már közhely, azonban az életünkben  feltartóztathatatlanul teret nyerő technológia a megannyi jótékony hatása mellett, keretek közé szorít és korábban fel nem vetődött kérdések megválaszolására ösztönöz bennünket.

apple-display-201508.jpg

Minden évben újabb és újabb kényelmi, valamint szórakozási lehetőségekkel bővül életünk a technológia által. Az ember folyamatosan frissíti az app-okat, letölt, posztol, így a technikai eszközök egyre keresettebbek, ami végső soron egy óriási üzleti szférát jelent. Bemutatjuk azt a tíz legfontosabb trendet, ami feltehetően az idei vet meghatározza.

1.

cyber-crime.jpg

A kiber-bűnözés növekedésére lehet számítani, valamint ezzel összefüggésben a megelőző intézkedések, és korlátozások erősödésére.  A kiber-biztonságra nagyobb hangsúlyt fektetnek a kormányok és nagy szervezetek, multi cégek, így az e téren alkotó és dolgozó cégek nagyobb számú munkára, megrendelésre számíthatnak.

2.

smarthome.jpg

A különféle hétköznapi tárgyak és használati eszközök „okosítása” és Internethez kötése. Az okos-konnektorok már egyre elterjedtebbek, de egyszerű bármely háztartási gépet smarttá varázsolni. Egy kis processzor és beépített egység összehangolhatóvá teszi a mobil applikációkkal a hűtőt, ami megmondja, mikor kell ismét vásárolni, vagy éppen haza utazás közben lemegy a mosás.

3.

real-time-data.jpg

Valós idejű adatelemzés és az adatáramlás egyre növekvő intenzitása miatt az üzleti döntések egyre inkább mellőzik a tapasztalatot, megérzést és az intuíciót.

4.

all-devices-2.png

Újabb adatvédelmi törvényekre lehet számítani. Ezek egyrészt a civil lakosságot szoríthatják keretekbe, persze ezek elfogadása annyira egyszerűsített és könnyített, amit könnyen elfogad bármely átlagfelhasználó. Különösen olyan dolgokban, ami a minden napi életben megszokott (levelező rendszerek, közösségi média, stb.), de érintheti a terrorizmus. A nagy cégeket ezek az adatvédelmi irányvonalak az üzleti stratégiájuk újragondolására kényszerítik.

5.

robots-for-work.jpg

Az ismétlődő, és monoton feladatokat egyre inkább robotok s mesterséges intelligencia veszi át. Kiszállítás, rögzítés, jóváhagyás, csomagolás, digitalizálás, stb. – ezek egytől egyig már robotok által végezhető feladatok voltak 2015 végén is már.

6.

all-devices.png

A zsebben (és mindig) magunknál hordott okos telefonok és/vagy táblagépek helyettesítenek lényegében egyre több eszközt, egyesek szerint hamarosan „mindent”. Sokan már nem használnak asztali gépet, a notebook-ot pedig a könnyű és egyszerű (butított?) táblagépek válthatják fel. Triviális, hogy a telefon email, Facebook, GPS, fényképező, stb. helyettesítésén túl számos dologra képes. Az egészségügyi alkalmazások (pl. anapi táplálékbevitelt figyelő app-ok) az egészségünket is „ismerik”, az app-okon keresztül történő online vásárlással pedig érdeklődésünk, ízlésünk és szokásaink is megismerhetőek. (lásd megváltozó adatvédelmi irányelvek)

7.

argumented-reality-for-business.jpg

További számos üzleti alkalmazás fejlesztése - és az erre való igény növekedése – várható, különösen amelyek a kiterjesztett valóságot alkalmazzák. Gondoljunk például az építészeti vállalkozásokra, kivitelezőkre, ahol a még el nem készült végeredményt előre megnézhetik. A fejlesztők örülhetnek, a cégek fizethetnek, a dolgozók pedig nem csak az irodában munkálkodhatnak. Növekvő teljesítmény, mely felpörgeti az app-ok piacát és tovább mozdítja el a világot ebbe az irányba. Ezen felül oktatási szoftverek is kiaknázhatják ezt, ahol a fizikai jelenlét helyett virtuálisan van jelen a diák az órán. Virtuális utazási szoftverek, időutazás, stb. is profitálhatnak a kiterjesztett valóságból, a közösségi médiáról nem is beszélve, ahol avatarokat magukra öltve tudnak a felhasználók mozogni. Az idei CNET sztárjai egyértelműen a virtuális szemüvegek voltak – megdöbbentő, hogy már párszáz dollárért olyan gépeket kínálnak, melyek valósághű élményt adnak. A mobiltelefonok már említett nélkülözhetetlensége csak növekszik, mivel ezekre közvetlen rácsatlakoztathatóak.

8.

personalized-marketing-cola.jpg

Növekszik a marketing perszonalizáció, valamint az „in-store” marketing. Az online barangolás során a legkönnyebb nyomot hagyni magunk után, ami már nem új-keletű felismerés, azonban a weboldalak fejlesztése egyre inkább a hirdetéseknek alárendelve történik. Ezen felül a személyre szabott tömegtermékekkel azt érezzük, hogy számítunk a milliós lélekszámú vásárlók tömegében. Ezt csinálta nagyon ügyesen a Coca-Cola a nevekkel ellátott kólásüvegekkel. Az „in-store” marketing során pedig célzottan kerülnek kihelyezésre az adott termékek a lehető legtöbb helyen, hiszen ha mindenhol ugyanazt ajánlja az összes üzlet, az nem lehet rossz…

9.

drone-delivery-amazon-prime.jpg

Egyre több kiszállítást és közszolgálati feladatot drónok vesznek át. Már fentebb írtuk, hogy sok feladat robotizálható, az USA-ban számos városban drónok szállítják ki a küldeményeket, és ez már nem tesztüzem .

10.

digital_strat_cover_featured_image.png

A folyamatosan felbukkanó újabb-újabb ötletek, és egymás után alapított új cégek felpörgetik a startup versenyt. Ez nem csak az ötlet-dömpinget hozza magával, hanem számos induló vállalkozás halálát is, hiszen minél nagyobb a verseny annál kevesebben tudják eladni ötletüket.

Kövess Te is minket Facebook-on!

A bejegyzés trackback címe:

https://lauren.blog.hu/api/trackback/id/tr878286610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása