Az idei Baselworld is tartogatott meglepetéseket. A Rolex megtörve eddigi hagyományait, az első gyárilag kaucsukszíjjal rendelkező, innovatív modelljét mutatta be. Az új Yacht-Master az évek óta divatos, fekete gumi-rózsaarany kombinációt kapta megújult köntösének.
A napokban ért véget az óra-világ legfontosabb esemény-sorozata, az évente megrendezésre kerülő Baselworld. Elsőként a Rolex egyik új modelljéről számolunk be, mely új fejezetet nyithat a márka történetében. A Yacht-Master II a márka egyik legdrágább modellje, komplikált funkciói segítenek a hajózásban is. A "klasszikus" Yacht-Mastert nem tartják a márka legsikeresebb darabjának, mégis hosszú évek óta elérhető - a méretétől függően - női vagy éppen férfi változata.
Az átmeneti divatokat a Rolex sosem kényszerült meglovagolni, most mégis egy napjainkban igen divatos változatban frissítik fel a Yacht-Mastert: a fekete kaucsuk szíj és a rózsaarany tok kombinációja a sötétszürke kerámia lünettával egészül ki. (Hasonló színvilágot kapott a két éve megjelent Dayona rózsaarany, fekete szíjas változata, melynek különlegessége a csokibarna számlap). A konzervatív márka az elmúlt évtized alatt- az Audemars Piguet és az Hublot modelljei nyomán - közkedveltté vált kaucsukszíjat most mégis beemelte repertoárjába.
Az egyesek által kísérletnek felfogott újítás egyáltalán nem egyszerű lemásolása a többi gyártó ötletének: a szíj valójában nem hagyományos kaucsuk, hanem a Rolex által kifejlesztett rugalmas polimer, azaz az "Oysterflex". Tartósságát és a viselet során kényelmét az acélszíjakhoz hasonlítják. A szíj másik szabadalma a belső felén végigfutó párna szerű puha sín, mely jóval kényelmesebb, szellőzött viseletet biztosít, mint az eddigi kaucsukszíjak.
A modell másik újdonsága a lünetta, mely nem az elmúlt évek modelljeiből ismert fényesre polírozott kerámia, hanem matt, amin a számok nem besüllyednek, hanem kiemeltek - ez a YM eddigi dízájnját idézi. A tok a Rolex saját rózsaarany-ötvözetéből készült, 100 méterig vízálló. A üveg a megszokott karcálló zafírkristály. A meghajtásról az 1988 óta jól bevált a saját gyártású szerkezet, a Calibre 3135 gondoskodik. Az új Yacht-Master 37 és 40mm-es változatban kapható majd. A modell árára csak következtetni tudunk, de figyelembe véve a felhasznált anyagokat, és a Yacht-Master modellek árait, várhatóan 20 ezer euró körül mozoghat majd.