Ma indult el a Frankfurti Autóshow, jövő héten pedig a Párizsi Autószalon. Még ez előtt bemutatták a Mercedes S 600 Pullmann Guard-ot, az S-osztály hosszított, páncélozott változatát. Számos államfő használta ezt a modellt, többek közt Putyin orosz elnök.
Meglepő, de idén több nagy gyártó kihagyja a Párizsi Autószalont, a Mercedes azonban most rukkolt elő a legbrutálisabb limuzinjával – nem a lóerők, vagy a motorikus-, és optikai tunning, hanem a biztonsági csomag teszi igazán különlegessé a modellt.
Az eredeti Pullman 600-as 1963-ban mutatkozott be a Frankfurti Autószalonon, és akkoriban a hat métert meghaladó hosszával, és elképesztő teljesítményével hamar népszerűvé vált és azonnal a nagyhatalmú vezetők kedvencévé tette. Ráadásul képes volt 200 km/h felett haladni, bár nem volt még páncélozva hanem normál limuzin volt. Ilyet használt korábban közül Tito , Idi Amin, Nicolae Ceausescu.
A jellemzően állami vezetők által rendelt modell legújabb kiadása, a jelenleg elérhető egyik legkomolyabb NATO-szabvány szerinti, VR9-es ballisztikus védelmet kapta, amit a szélvédő üvegein valamint karosszéria páncélozásán alkalmaztak. Az autóban található a vészhelyzetben külön bekapcsolható szellőzőrendszer, ami esetleges vegyi támadásoktól nyújt védelmet, ugyanígy az automata tűzoltó rendszer, ami pedig képes megfékezni az esetleges lángokat.
Ezen kívül, úgynevezett ERV 2010-es robbanás elleni védelemmel is fel van szerelve, aminek köszönhetően a kocsi megóvja az utasait legfeljebb 15 kilogrammnyi TNT robbanásának esetén is kettőméteres távolságon belül. A hosszított tengelytáv nem csak a lábteret növelte, hanem a kocsi a normál S-osztályú Mercedesnél hátul 60 milliméterrel több fejteret kínál.
A kocsi önsúlya 5100 kilogramm, így a végsebessége max. csak 160 km/h, persze nem száguldozásra kifejlesztett modellről van szó. Az S600 Pullmann Guard-ot egy tizenkét hengeres 6.0 literes duplaturbós egység mozgatja, amely 515 lóerővel és 830 Nm-es nyomatékkal operál. „Alap felszereltség” a defektmentes abroncsok is, amelyek defekt vagy a kerék komolyabb sérülése esetén is további mozgást biztosítanak 30-50 km/h közötti sebességgel.
A legújabb verziójú modell, ami már az S-osztály új generációjának formavilágához igazodik, 2017-től lesz elérhető a főméltóságok számára, az ára 1,4 millió eurónál kezdődik, bár ezt jellemzően úgyis az adófizetők „dobják majd össze”.
Kövess Te is minket Facebook-on, ahol naponta frissülő tartalom vár!